zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Seniorzy obawiają się oszustwa podczas korzystania z bankowości internetowej. Wskazują obszary do poprawy

Seniorzy obawiają się oszustwa podczas korzystania z bankowości internetowej. Wskazują obszary do poprawy

4 czerwca 2024 Komentarze ok. 1 minuta czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Stopniowo rośnie zaufanie osób po 60. roku życia do bankowości elektronicznej i mobilnej. Mimo to, aż połowa z nich obawia się bycia oszukanym podczas korzystania z tych usług.

Bankowość w oczach seniorów

Badanie dotyczące korzystania z nowoczesnej bankowości przez seniorów przeprowadzono na zlecenie Santander Consumer Bank (SCB). Stale zwiększająca się liczba osób po 60. roku życia, które korzystają z bankowości internetowej, sprawia, że banki muszą dostosowywać swój przekaz tak, by był zrozumiały również dla seniorów.

Aż 55% z nich docenia stosowanie prostego języka i zrozumiałej komunikacji podczas bankowej obsługi. 29% badanych uznaje, że ważne jest, by skomplikowane terminy w umowie były dodatkowo wyjaśniane. 22% seniorów uważa, że dobrym pomysłem jest przeznaczenie dla nich oddzielnego stanowiska obsługi klienta.

Przekonać do bankowości internetowej

Część z sugestii przedstawionych w badaniu można także przenieść do obszaru bankowości internetowej. Zwłaszcza że połowa z badanych obawia się oszustwa podczas korzystania z tej usługi. Jako przyczynę obaw wskazują głównie brak zrozumienia technologii oraz internetowe zagrożenia. Co piąty badany senior (20%) uważa, że bankowe aplikacje są zbyt skomplikowane w obsłudze. 15% z ankietowanych wskazuje, że hasła do bankowości internetowej są zbyt skomplikowane, przez co zapamiętanie ich oraz PINu stanowi dla nich największą trudność.

Badanie przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na grupie 1000 osób powyżej 60 lat.


Czytaj więcej

Komentarze (0)

CitiKonto Citibank
CitiKonto Citibank
Premia

750 zł

Karencja

Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.12.2021.

od 31.12.2021

Warunki
  • 20 zł za założenie CitiKonta z wyrażonymi zgodami marketingowymi;
  • 130 zł za min. 2 000 zł wpływów w każdym z 2 kolejnych miesięcy po zawarciu umowy;
  • 400 zł za min.3 transakcje kartą o łącznej wartości min. 300 zł lub wymianę waluty o wartości min. 500 zł w każdym z 4 kolejnych miesięcy;
  • 200 zł za min. 2 000 zł wpływów w każdym z 3 kolejnych miesięcy, ale z wynagrodzenia.

(czytaj więcej)

750 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część