zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Seniorzy obawiają się oszustwa podczas korzystania z bankowości internetowej. Wskazują obszary do poprawy

Seniorzy obawiają się oszustwa podczas korzystania z bankowości internetowej. Wskazują obszary do poprawy

4 czerwca 2024 Komentarze ok. 1 minuta czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Stopniowo rośnie zaufanie osób po 60. roku życia do bankowości elektronicznej i mobilnej. Mimo to, aż połowa z nich obawia się bycia oszukanym podczas korzystania z tych usług.

Bankowość w oczach seniorów

Badanie dotyczące korzystania z nowoczesnej bankowości przez seniorów przeprowadzono na zlecenie Santander Consumer Bank (SCB). Stale zwiększająca się liczba osób po 60. roku życia, które korzystają z bankowości internetowej, sprawia, że banki muszą dostosowywać swój przekaz tak, by był zrozumiały również dla seniorów.

Aż 55% z nich docenia stosowanie prostego języka i zrozumiałej komunikacji podczas bankowej obsługi. 29% badanych uznaje, że ważne jest, by skomplikowane terminy w umowie były dodatkowo wyjaśniane. 22% seniorów uważa, że dobrym pomysłem jest przeznaczenie dla nich oddzielnego stanowiska obsługi klienta.

Przekonać do bankowości internetowej

Część z sugestii przedstawionych w badaniu można także przenieść do obszaru bankowości internetowej. Zwłaszcza że połowa z badanych obawia się oszustwa podczas korzystania z tej usługi. Jako przyczynę obaw wskazują głównie brak zrozumienia technologii oraz internetowe zagrożenia. Co piąty badany senior (20%) uważa, że bankowe aplikacje są zbyt skomplikowane w obsłudze. 15% z ankietowanych wskazuje, że hasła do bankowości internetowej są zbyt skomplikowane, przez co zapamiętanie ich oraz PINu stanowi dla nich największą trudność.

Badanie przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na grupie 1000 osób powyżej 60 lat.


Czytaj więcej

Komentarze (0)

CitiKonto Citibank
CitiKonto Citibank
Premia

7,2% przez 4 miesiące +300 zł

Karencja

Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.12.2021.

od 31.12.2021

Warunki
  • 20 zł za założenie CitiKonta z wyrażonymi zgodami marketingowymi;
  • 280 zł za min. 2 000 zł wpływów w każdym z 2 kolejnych miesięcy po zawarciu umowy;
  • 7,2% za min. 3 transakcje kartą debetową na łączną kwotę min. 300 zł oraz wpływy na konto o wartości min. 2 000 zł w każdym z 4 miesięcy.

(czytaj więcej)

7,2% +300 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część