Decyzja Komisji Nadzoru Finansowego jest związana z nieprawidłowościami związanymi z działalnością ubezpieczeniową instytucji. Alior Bank miał w sposób nieprawidłowy przeprowadzać Analizę Potrzeb Klienta. To wymagany ustawowo proces poprzedzający ofertowanie w zakresie umów ubezpieczeniowych.
W efekcie KNF wydawała komunikat o ukaraniu instytucji karą finansową. Jej wysokość to 300 tys. zł.
Co ciekawe, pierwotnie jej wysokość miała być wyższa. Bank spełnił jednak warunki dotyczące nadzwyczajnego złagodzenia sankcji, a organ przychylił się do jego wniosku. Finalnie kara została zmniejszona o 50%.
„Komisja wydała decyzję w wyniku zawartego z bankiem układu w sprawie warunków nadzwyczajnego złagodzenia sankcji. Bank spełnił przesłanki, które były warunkiem zawarcia układu, tj. usunął stan niezgodności z prawem poprzez przyjęcie prawidłowych zasad analizy wymagań i potrzeb klientów, zgodnie z wymogami określonymi w ustawie o dystrybucji oraz ujawnił Komisji wszelkie istotne okoliczności dotyczące naruszenia objętego postępowaniem. Za sprawą układu Komisja obniżyła karę o 50 proc.” – głosi treść komunikatu KNF.
Według jego treści decyzja Komisji jest ostateczna i prawomocna. Oznacza to, że bankowi nie przysługuje już prawo do odwołania.
740 zł +8%
Osoby nieposiadające konta osobistego Alior Banku, walutowego, Karty Kibica od przynajmniej 3 lat.
3 lata
740 zł
Łatwy