zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Fałszywe wiadomości do klientów PKO BP. Bank apeluje o ostrożność

Fałszywe wiadomości do klientów PKO BP. Bank apeluje o ostrożność

12 kwietnia 2024 (Aktualizacja 12.04.2024) Komentarze ok. 1 minuta czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Nowa kampania złośliwego spamu daje się we znaki klientom PKO BP. Bank apeluje o nieotwieranie wysyłanych w mailach załączników.

Załączniki ze złośliwym oprogramowaniem

Oszuści po raz kolejny próbują wykorzystać instytucje bankowe w swoich działaniach. Ich najnowsza kampania polega na wysyłaniu e-maili z rzekomymi danymi do potwierdzenia transakcji wykonanych w banku. Otwarcie załącznika wiadomości lub kliknięcie w linki zawarte w mailu, może spowodować instalacje na urządzeniu klienta złośliwego oprogramowania.

Próba dodania sobie wiarygodności

Podszywanie się pod bank ma dodać oszustom wiarygodności i skłonić odbiorcę do określonego działania. Fałszywe wiadomości są zatytułowane najczęściej jako „SZCZEGÓŁY POTWIERDZENIA TRANSAKCJI”. Jako ich adresat wskazany jest „PKO WEB BANKINGTransakcje [email protected]”.

PKO BP podkreśla, że nie jest nadawcą tych wiadomości. Dodatkowo ostrzega, że otwieranie załączników z maila lub klikanie w zawarte w wiadomości linki może skutkować przejęciem kontroli nad kontem klienta przez oszustów. Celem ich działania jest zainfekowanie urządzenia klienta złośliwym oprogramowaniem. Finalnie może wiązać się to nawet z utratą pieniędzy.


Czytaj więcej

Komentarze (0)

Konto za Zero
Konto za Zero
Premia

300 zł

Karencja

Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2022.

Od 01.01.2022

Warunki

po 50 zł zwrotu miesięcznie przez 6 miesięcy za korzystanie z karty płatniczej do konta.

(czytaj dalej)

Do 300 zł zwrotu

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część