Zdaniem zarządzających PKO BP cechą bankowości przyszłości jest jej dopasowanie do potrzeb konkretnego klienta. W celu stałego polepszania jakości swoich usług bank wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych i personalizacji oferty. Narzędzia AI mają także umożliwić stosowanie nowych form kontaktu z klientem.
„Bankowość przyszłości to bankowość internetowa i mobilna dopasowana do potrzeb każdego użytkownika. Personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy machine learning otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem. W PKO Banku Polskim zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. Obecnie już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe” – tłumaczy dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO BP Marcin Bednarski.
W komunikacie bank podkreśla, że już od dawna korzysta z najnowocześniejszych technologii. Robi to, by poprawić jakość swoich usług i relację z klientem. Na dziś blisko połowie użytkowników strony internetowej banku prezentowane są personalizowane treści. Podstawą jest analiza danych ich dotyczących. Dzięki nim bank może na przykład w prosty sposób zaproponować ofertę nowej polisy dla klienta, któremu kończy się aktualne OC. W dalszej kolejności personalizacja ma objąć wszystkich klientów banku.
„Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla poszczególnych grup i segmentów klientów. Planowana hiperpersonalizacja w niedalekiej przyszłości zastąpi standardowe kampanie CRM i będzie rozwijana, by tworzyć unikalną ofertę dla każdego użytkownika. Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług” – głosi część treści komunikatu.
500 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2023.
Od 01.01.2023
Do 500 zł zwrotu
Łatwy