zgarnijpremie.pl » Wiadomości » PKO BP korzysta ze sztucznej inteligencji. Używa jej do lepszego dopasowania oferty

PKO BP korzysta ze sztucznej inteligencji. Używa jej do lepszego dopasowania oferty

16 kwietnia 2024 (Aktualizacja 16.04.2024) Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Algorytmy uczenia maszynowego są stosowane przez PKO BP. Bank robi to, by właściwie dopasowywać ofertę do potrzeb swoich klientów. Taką informację podał w komunikacie na swojej stronie internetowej.

Budowa bankowości przyszłości

Zdaniem zarządzających PKO BP cechą bankowości przyszłości jest jej dopasowanie do potrzeb konkretnego klienta. W celu stałego polepszania jakości swoich usług bank wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych i personalizacji oferty. Narzędzia AI mają także umożliwić stosowanie nowych form kontaktu z klientem. 

„Bankowość przyszłości to bankowość internetowa i mobilna dopasowana do potrzeb każdego użytkownika. Personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy machine learning otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem. W PKO Banku Polskim zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. Obecnie już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe” – tłumaczy dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO BP Marcin Bednarski.

Korzystanie z najnowocześniejszych rozwiązań

W komunikacie bank podkreśla, że już od dawna korzysta z najnowocześniejszych technologii. Robi to, by poprawić jakość swoich usług i relację z klientem. Na dziś blisko połowie użytkowników strony internetowej banku prezentowane są personalizowane treści. Podstawą jest analiza danych ich dotyczących. Dzięki nim bank może na przykład w prosty sposób zaproponować ofertę nowej polisy dla klienta, któremu kończy się aktualne OC. W dalszej kolejności personalizacja ma objąć wszystkich klientów banku.

„Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla poszczególnych grup i segmentów klientów. Planowana hiperpersonalizacja w niedalekiej przyszłości zastąpi standardowe kampanie CRM i będzie rozwijana, by tworzyć unikalną ofertę dla każdego użytkownika. Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług” – głosi część treści komunikatu.


Czytaj więcej

Komentarze (0)

Konto za Zero
Konto za Zero
Premia

500 zł

Karencja

Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2023.

Od 01.01.2023

Warunki
  • do 500 zł w formie 5% zwrotów (max 50 zł miesięcznie) przez 10 miesięcy za płatności kartą;
  • w każdym miesiącu min. raz zaloguj się do bankowości elektronicznej i użyj karty do konta.

(szczegóły)

Do 500 zł zwrotu

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część