Bank w komunikacie przypomniał, jakich rzeczy podczas korzystania z Internetu robić nie należy. Kategorycznie nie wolno podawać nikomu swoich danych. Dotyczy to zarówno loginu i hasła do bankowości internetowej, jak i nr PESEL czy danych karty i BLIKA. Nie należy również zgadzać się na dokończenie procesu zakupów poza serwisami ogłoszeniowymi. Powiązane z tym jest również zalecenie, by nie klikać w podejrzane linki wysyłane nie tylko na takich portalach, ale również w wiadomościach SMS czy mailach. Zaleca się również, żeby nie logować się do bankowości internetowej przez publiczne WiFi. Niewskazane jest także podłączanie dysków zewnętrznych do komputera, jeżeli nie mamy pewności, czy są bezpieczne.
W komunikacie zawarto również informacje o działaniach, które wpłyną pozytywnie na poprawę bezpieczeństwa. Należy do nich weryfikacja tożsamości pracownika banku, który do nas zadzwonił. W PKO BP wysyła on w tej sytuacji powiadomienie push ze swoimi danymi w aplikacji IKO. Bank zaleca, by dokładnie czytać wszystkie powiadomienia autoryzacyjne w aplikacji. Dobrą praktyką jest również stosowanie skomplikowanych i różniących się od siebie haseł dostępowych. Ważne jest także, by na bieżąco dokonywać aktualizacji systemów, przeglądarek i aplikacji. Dzięki temu zapewnimy sobie ochronę najnowszych wersji zabezpieczeń.
500 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2023.
Od 01.01.2023
Do 500 zł zwrotu
Łatwy