O możliwych problemach z kilkoma rodzajami płatności poinformował ING Bank Śląski. W najbliższą niedzielę tj. 25 lutego, w godzinach od 0:30 do 4:30 nie będzie możliwe wykonanie przelewu expresowego Express Elixir. W tym terminie bank nie zaksięguje również przelewu przychodzącego w tym standardzie zleconego na jego rachunki. Powyższa niedostępność dotyczyć będzie również przelewów BLIK na telefon.
Dodatkowo tego samego dnia w godzinach pomiędzy 0:30 a 1:30 niedostępna będzie opcja zlecenia i odbioru przelewu ekspresowego BlueCash. Nie będzie można dokonać również spłaty karty kredytowej, a także wykonać z niej przelewu.
Bank zaleca skorzystanie z innej metody płatności lub wykonanie ich w godzinach dostępności.
Prace serwisowe prowadzić będzie również VeloBank. Z tego tytułu 25 lutego w godzinach od 0:00 do 6:30 nie będzie możliwe zalogowanie się do bankowości internetowej. W związku z tym nie uda się także wykonać w tym czasie przelewów. Ponadto płatności online za pomocą karty również mogą być utrudnione.
Bank zapewnia, że w tym czasie będzie możliwe korzystanie z karty w sklepach stacjonarnych, a także dokonywanie wypłat i wpłat w bankomacie.
Już w piątek rozpoczną się prace techniczne w PKO BP. Bank poinformował, że od piątku 23 lutego od godz. 22:00 do soboty 24 lutego do godz. 8:00 za pośrednictwem mobilnych kanałów (serwis internetowy i telefoniczny iPKO oraz aplikacja IKO) nie będzie możliwy zakup produktów ubezpieczeniowych. Ograniczenie będzie dotyczyć ubezpieczeń Moje Podróże24, PKO DOM, PKO MOTO, Moje Życie24, PKO Ubezpieczenie dziecka oraz Assistance. Pozostałe funkcjonalności bankowości internetowej oraz kart płatniczych mają w tym czasie normalnie działać.
Dodatkowo w niedzielę 25 lutego w godzinach od 1:00 do 2:00 mogą wystąpić przerwy w dostępności następujących usług i serwisów:
Karty płatnicze w punktach stacjonarnych i bankomatach będą w tym czasie funkcjonować. Mimo to bank zaleca wcześniejsze wykonanie niezbędnych transakcji.
Niedziela 25 lutego to również czas przerwy technicznej w Nest Banku. W godzinach od 0:30 do 2:00 w bankowości internetowej i aplikacji będzie możliwe jedynie zalogowanie się. Pomiędzy 2:00 a 6:00 będą one całkowicie niedostępne. Oprócz braku możliwości logowania nie uda się także zapłacić BLIKiem lub Visa Mobile. Również autoryzacje płatności internetowych kartą i zmiana jej limitów będzie w tym terminie niedostępna.
Bank zapewnia o dostępności w tym czasie płatności w sklepach stacjonarnych. Dostępne będą również transakcje w bankomatach.
500 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego Alior Banku, walutowego, Karty Kibica od przynajmniej 3 lat.
3 lata
50 zł + 450 zł
Łatwy