zgarnijpremie.pl » Recenzje » Testujemy aplikację mobilną Banku Pekao S.A. PeoPay

Testujemy aplikację mobilną Banku Pekao S.A. PeoPay

17 mar 2023 Komentarze ok. 8 minut czytania Oceń!
Oceń:
Wojciech Wojtczak
Wojciech Wojtczak – redaktor portalu Zgarnijpremie.pl. Absolwent Dolnośląskiej Szkoły …
[email protected]

Bankowe aplikacje mobilne to co raz częściej używane narzędzie do zarządzania kontami osobistymi oraz innymi produktami bankowymi. Dzięki aplikacji jesteśmy w stanie też złożyć wniosek w urzędzie, czy zawnioskować o kredyt. Osobiście zdarza mi się zakładać konta bankowe, bez ani jednego logowania do bankowości internetowej, czy wizycie w oddziale. Wszystkie czynności jestem w stanie wykonać z poziomu aplikacji. Jak wobec tego wypada aplikacja Banku Pekao S.A. PeoPay na tle konkurencji?

Widok startowy i metody logowania

Już po włączeniu aplikacji, ale przed zalogowaniem wita nas intensywnie czerwone tło, co może się podobać, ale przy dłuższej ekspozycji mogłoby męczyć wzrok (na szczęście to strona logowania, a zatem najczęściej spędzamy na niej kilka sekund.

Na samym dole znajdziemy duży przycisk służący do logowania. Aby dostać się do aplikacji musimy podać ustalony wcześniej 4-cyfrowy kod PIN lub zeskanować linie papilarne.

Powyżej znajdują się 4 skróty do najbardziej przydatnych funkcji aplikacji. Zaczynając od lewej strony możemy aktywować kod BLIK (lub opcjonalnie wykonać przelew na telefon BLIKIEM).

Następnie możemy wybrać rodzaj przelewu od krajowego, przez własny, na telefon na doładowaniu telefonu kończąc. Oczywiście realizacja tych operacji będzie możliwa po zalogowaniu się do PeoPay J

Tuż obok znajduje się przycisk do wykonania przelewu za pomocą kodu QR. Po jego naciśnięci telefon przełącza się w tryb aparatu by zeskanować kod.

Ostatni z przycisków zawiera pomocne informacje, jak placówki i bankomaty, przewodnik po aplikacji, zasady bezpieczeństwa, politykę prywatności oraz możliwość wystawienia oceny PeoPay.

Powyżej znajduje się (opcjonalnie możliwy do ustawienia) wskaźnik stanu salda. Aby go wyświetlić wystarczy przesunąć palcem w dół ekranu. Stan salda możemy wyświetlać na dwa sposoby: liczbowo lub procentowo (pokazuje procent całości środków na bieżącym koncie).

Na samej górze zaczynając od lewej jest mały przycisk z dzwoneczkiem. To centrum powiadomień, gdzie znajdziemy wszystkie istotne komunikaty banku (np. o planowanej przerwie technicznej w wybranych częściach usług), wiadomości (np. o zmianie w regulaminach) oraz informacje o nadchodzących płatnościach. Do tych dwóch ostatnich dostęp uzyskuje się poprzez podanie PINu.

Po drugiej stronie ekranu przyciskając w słuchawkę do wyboru pojawi się opcja skontaktowania się z infolinią banku, ponownie informacja o placówkach i bankomatach Pekao (w formie czytelnej mapy) oraz kontakt do Biura Maklerskiego.

Obie górne ikony przedzielone są wyraźnym logiem Banku Pekao S.A. z żubrem 🙂

Pierwsza strona po zalogowaniu

Tym razem zaczynając od góry ponownie po prawej stronie znajduje się przycisk rozwijający kilka opcji kontaktu z bankiem: czat, wiadomość, infolinia, biuro maklerskie oraz stacjonarne placówki i bankomaty. Po drugiej stronie logo Pekao znajdziemy przycisk do wylogowania z PeoPay.

Poniżej znajdują się czytelne karty produktów przez nas posiadanych. W przypadku rachunków mogą się tam znaleźć informacje dot. salda. Jeszcze niżej znajdziemy te same skróty do narzędzi ze strony przed logowaniem do aplikacji. Najfajniejszą funkcją zarówno przy kartach produktów, jak i skrótów jest to, że możemy je dowolnie dostosować do naszych potrzeb (dodać nowe, usunąć inny lub zmieniać ich kolejność).

Pomijając pojawiającą się ofertę pożyczki poniżej mamy fragment historii ostatnich transakcji, zarówno uznań, jak u obciążeń głównego rachunku.

Jeszcze niżej znajdują przyciski do dodatkowych ofert i usług. Jeśli szukamy dodatkowych produktów bankowych to klikając w ten przycisk pokaże nam się pełny asortyment Banku Pekao S.A. Są to:

  • Pożyczki
  • Kanta i karty debetowe
  • Produkty dla firm
  • Karty kredytowe
  • Produkty oszczędnościowe i inwestycyjne
  • Kredyty
  • Ubezpieczenia

Poniżej dla bardziej doświadczonych ekonomicznie użytkowników oraz tych ceniących sobie przede wszystkim kontrolę wydatków bank przygotował analizę finansową. Jest to uproszczony widok, ale po przejściu dalej otrzymujemy wykres oraz filtry, którymi dostosować interesujące nas dane.

Na samym końcu znajdują się dwie opcjonalne, ale przydatne w życiu codziennym usługi: dostęp do biletów komunikacji miejskiej oraz do opłat parkingowych.

Opisany układ opcji i widżetów jest standardowy zaproponowanych przez bank. Pulpit można dowolnie edytować, tak aby najczęściej używane przez nas funkcje oraz najważniejsze informacje o naszych finansach zawsze były pod ręką.

Na samym dole ekranu znajdują się przyciski nawigacji po całej aplikacji oraz przejście do ustawień profilowych. Jest to kolejno od lewej: pulpit, płatności, historia transakcji, produkty oraz profil (ustawienia).


Aktualne promocje Banku Pekao S.A.

Płatności

 W sekcji płatności znajdują się do wyboru wszystkie dostępne metody wykonania przelewu. Najczęściej używany przelew zwykły krajowy, przelew własny rzecz jasna oraz na telefon, BLIK, przelew do Urzędu, walutowy, doładowanie telefonu oraz płatność metodą skanowania.

Do tego dochodzą płatności z wymienionymi wcześniej usługami za bilety oraz parkingi, a dodatkowo za przejazdy autostradami. Z ciekawostek w aplikacji PeoPay można również wykonać transakcje przy użyciu usługi Western Union.

Jeśli wykonujemy z dużą częstotliwością przelewy do tego samego odbiorcy to warto go zapisać. Będzie dostępny po naciśnięciu pierwsze z góry kółeczka „Odbiorcy zdefiniowani”. Zaraz obok mamy podgląd do nadchodzących płatności, jeśli takowy wykonujemy cyklicznie.

Przelew krajowy i historia transakcji

Wykonując zwykły przelew krajowy mamy do wypełnienia tylko kilka standardowych pól: nazwę odbiorcy, opcjonalnie jego adres, numer rachunku, oczywiście kwotę przelewu, tytuł oraz typ przelewu (zwykły za 0 zł lub natychmiastowy za 5 zł). Intersujące są natomiast pozostałe opcje. Za pomocą jednokrotnego użycia suwaka można przelew zaplanować z przyszłą datą, ustawić zlecenie stałe lub zapisać dane odbiorcy, aby w przyszłości nie musieć wprowadzać ponownie jego danych identyfikacyjnych.

Wszystkie typy transakcji odłożą się w historii. Zarówno te wykonywane przez internet, jak i stacjonarnie. Każda transakcja posiada swój numer, kategorię operacji (przypisuje do właściwej kategorii wydatków np. artykuły spożywcze), datę przelewu oraz jego zaksięgowania. Jednym przyciskiem na samym dole ekranu pobierzemy  potwierdzenie operacji w formacie PDF. Miła dla oka jest charakterystyczna dla PeoPay jest ikonografia w formie czerwonej strzałki pokazująca obrazowo przepływ środków od nadawcy do odbiorcy.

Aplikacja PeoPay do płatności zagranicznych

Jeśli często zdarza nam się wykonywać płatności w obcych walutach to warto otworzyć rachunek walutowy, który prowadzony jest za darmo i zasilić go walutą. Podczas transakcji wielowalutową kartą odpowiednia ilość środków zostanie pobrana z konta walutowego.

Konto walutowe otworzymy wygodnie w aplikacji PeoPay. Do wyboru mamy rachunki w 4 obcych walutach: EUR, USD, BGP i CHF. W Kantorze Pekao24 dostępnym zarówno przez przeglądarkę, jak i w aplikacji PeoPay można wymieniać waluty po atrakcyjnych kursach.

Niestety, aby korzystać z kantoru musimy wcześniej zgłosić chęć uzyskania dostępu do tej usługi (w oddziale banku lub na infolinii). Wcześniej pomimo otwarcia rachunku walutowego, nie będzie widoczna w aplikacji możliwość kupowania i zbywania walut obcych. Po przyjęciu przez bank zgłoszenia kantor powinien być widoczny w aplikacji w sekcji „przelewy” w ciągu 3 dni.

Wykorzystanie PeoPay w promocji bankowej

Aplikacja PeoPay może przydać się przy spełnianiu warunków aktywności w promocji Konta Przekorzystnego. Aby otrzymać nagrody należy wykonywać transakcje kartą płatniczą wydaną do konta lub aplikacją PeoPay. Żeby korzystać z tej drugiej metody trzeba zarejestrować kartę w usłudze Google Pay. Z poziomu aplikacji należy wejść w ustawienia, następnie Google Pay i wybrać właściwą kartę płatniczą, zaakceptować regulamin i zatwierdzić kodem aktywację zbliżeniowych płatności.

W poprzednich edycjach tej promocji dodatkowym wymogiem było min. jedno logowanie do aplikacji PeoPay w miesiącu.

Naszym zdaniem

Aplikacja PeoPay posiada bardzo atrakcyjną oprawę graficzną. Na duży plus zasługuje możliwość dostosowania funkcjonalności aplikacji poprzez edytowanie widżetów i poszczególnych sekcji.

Z poziomu aplikacji możemy wybrać dodatkowe produkty oferowane przez Bank Pekao S.A. oraz załatwić szereg spraw urzędowych (np. wnioski o świadczenie 500+). Szkoda, że PeoPay jeszcze nie obsługuje zbliżeniowego blika, a na dostęp do kantoru walutowego trzeba poczekać kilka dni i to dopiero po wcześniejszym zgłoszeniu.

Wiele banków umożliwia podglądanie stanu rachunków w innych bankach. W PeoPay podglądniemy salda z aż 11 banków: PKO BP, Santander Banku Polska, mBanku, ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, Alior Banku, Banku BNP Paribas, Inteligo, VeloBanku, Credit Agricole oraz Banku Pocztowego.

Mimo wszystko uważamy, że jest to zdecydowanie jedna z lepszych aplikacji mobilnych dostępnych obecnie na rynku.

MOCNE STRONYSŁABE STRONY
+ szybkość działania samej aplikacji– brak zbliżeniowego BLIKA
+ mało irytujących powiadomień i reklam innych produktów Banku Pekao S.A.– kantor Pekao24 dostępny dopiero w kilka dni po wcześniejszym wnioskowaniu
+ możliwość podglądu do rachunków sporej liczby banków– irytujące telefony konsultantów po nieintencjonalnym kliknięciu w reklamę pożyczki wyskakującą w aplikacji
+ panel rodzica do zarządzania rachunkami dzieci 
+ możliwość dostosowania przydatnych widżetów i funkcji 

Komentarze (0)

Konto Przekorzystne
Konto Przekorzystne
Premia

200 zł + 7% do 100 tys. zł

Karencja

Klienci, którzy nie posiadali konta w Banku Pekao od 01.08.2021 do 08.01.2023.

od 01.08.2021

Warunki
  • 50 zł za samo otwarcie Konta Przekorzystego Banku Pekao z kartą;
  • 150 zł za min. 5 transakcji bezgotówkowych kartą debetową do konta w każdym z 3 miesięcy.

(czytaj więcej)

200 zł

Poziom trudności

Bardzo łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część