zgarnijpremie.pl » Recenzje » Recenzja aplikacji Alior Mobile – całkiem nieźle, ale jest jeszcze przestrzeń do rozwoju.

Recenzja aplikacji Alior Mobile - całkiem nieźle, ale jest jeszcze przestrzeń do rozwoju.

7 grudnia 2023 (Aktualizacja 07.12.2023) Komentarze ok. 6 minut czytania Oceń!
Oceń:
Wojciech Wojtczak
Wojciech Wojtczak – redaktor portalu Zgarnijpremie.pl. Absolwent Dolnośląskiej Szkoły …
[email protected]

Alior Bank należący do jednych z największych banków komercyjnych w Polsce cieszy się dużą bazą klientów indywidualnych i biznesowych. Jak każdy inny obecnie bank zachęca do samodzielnego  zarządzania posiadanymi przez nas produktami bankowymi z poziomu bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Zakładając pod koniec listopada Konto Jakże Osobiste w promocji mam teraz okazję przetestować aplikację mobilną Alior Mobile i podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

Aplikacja Alior Mobile obecnie może się pochwalić oceną 4.1 w sklepie Google Pay oraz 4,8 w sklepie App Store. To nieco mniej od konkurencyjnych, największych banków w Polsce, ale wciąż wysoko.

Strona logowania do Alior Mobile

Po pobraniu, zainstalowaniu i odpaleniu aplikacji oczywiście ukazuje nam się strona logowania. Zanim jednak uzyskamy dostęp to możemy skontaktować się z infolinią wybierając ikonę słuchawki w lewym górnym rogu. Przed przejściem, które i tak jest zabezpieczone hasłem, możemy wybrać rodzaj klienta, którym jesteśmy: klient indywidualny, klient firmowy lub biuro maklerskie (dla inwestorów).

W centralnej części ekranu, na samej górze widnieje duże logo Alior Banku, a poniżej opcjonalnie możemy ustawić wyświetlanie stanu konta (liczbowo lub procentowo) oraz wykaz 3 ostatnich transakcji (ten dodatek szczególnie mi się podoba).

Na drugim końcu ekranu widnieją ikony szybkiego dostępu. Domyślnie jest to usługa BLIK, zakup Biletów komunikacji oraz opłacanie parkingów oraz ikonta z lista dodatkowych usług, do których możemy przejść po zalogowaniu: Bezpieczeństwo, Placówki, Usuń dane, Autoryzuj kodem QR, Odblokuj dostęp lub Zmień tło.

Logowanie do Alior Mobile

Po kliknięciu w dowolne puste pole ukazuje się okienko wraz z klawiaturą do podania kodu PIN. Do aplikacji możemy zalogować się na kilka sposobów. Do wyboru mamy kod PIN lub odcisk palca, a w przypadku urządzeń firmy Apple dodatkowo wizerunek twarzy.

Po zalogowaniu ukazuje nam się główny widok aplikacji począwszy od najwyższego paska z logiem Alior Banku od lewej strony następnie ikonką z ustawieniami, po której wybraniu ukazuje nam się lista możliwych do spersonalizowania ustawień:

  • Produkt główny – Konto, którego dane domyślnie będą prezentowane na pulpicie
  • Skróty – skróty do najważniejszych funkcji, które wyświetlane są na ekranie głównym (przelew krajowy, moje rachunki, doładowanie telefonu, historia operacji, przelewy zaplanowane, przelewy odrzucone, przelew podatkowy, przelew na telefon, przelew własny, utwórz zlecenie stałe, otwarta bankowość, zeskanuj i zapłać oraz koszyk przelewów)
  • Prezentacja salda przed zalogowaniem – sposób wyświetlania stanu konta
  • Prezentacja 3 transakcji przed zalogowanie – można aktywować lub dezaktywować
  • Motywy aplikacji – do wyboru motyw jasny, ciemny lub zgodny z ustawieniami urządzenia
  • Tło ekranu – widoczne przed zalogowaniem tło możemy zmienić spośród 6 dostępnych

Podążając dalej w prawo widzimy ikonkę Kontakt, po której wybraniu wybieramy rodzaj sprawy: Kontakt Indywidualny, Klient Firmowy, Biuro Maklerskie lub Prześlij swoją sugestię (w formie widomości).


Aktualne promocje mBanku

W skrajnie prawym rogu znajdziemy ikonę profilu. Po jej wybraniu ukazuje się menu:

  • Dane osobowe – wygląd i ewentualna edycja danych osobowych, dokumentu tożsamości, czy adresu zamieszkania.
  • Wiadomości – skrzynka na korespondencję z bankiem.
  • Ustawienia – znajdziemy tam ustawienia wszystkich obszarów aplikacji. Poza wspomnianą personalizacją wyglądu aplikacji z tego miejsca wybieramy i zarządzamy metody powiadomień (sms, email lub push) dla rachunku bankowego, kart debetowych oraz powiadomień systemowych.

    Znajdziemy też sekcję odpowiedzialną za autoryzację i bezpieczeństwo, czyli wybór metody logowania, edycja PINu, możliwość odblokowania dostępu do bankowości internetowej lub mobilnej, oraz hasła do dokumentów oraz TelePIN (usługa, dzięki której można połączyć się z infolinią, aby złożyć dyspozycję lub pozyskać informacje o posiadanych produktach).

    W ustawieniach dodatkowo możemy włączyć dodatkowe usługi, jak BLIK, Bilety i parkingi, Autostrady, czy Moje rachunki (służy do zarządzania płatnościami za rachunki).
  • Oceń aplikację – w zależności od posiadanego telefonu możemy ocenić aplikację Alior Mobile w sklepie Google Pay, Galxy Store, czy App Store.
  • Wyloguj – przycisk bezpiecznego wylogowania z aplikacji.

Widżety na stronie głównej Alior Mobile

Wracając do strony głównej poniżej pierwszego paska nawigacji mam duże kafelki przesuwane w dowolnym kierunku poziomu w formie karuzeli z posiadanymi przez nas produktami. Mogą to być konta bankowe czy karty płatnicze.

Poniżej znajdziemy duże niebieskie kafle z wiadomościami z banku, jak np. prośba o aktywację nowej karty. Jeszcze niżej znajduje się widżet ze wspomnianymi wcześniej skrótami do najważniejszych funkcji aplikacji (ilość wyświetlanych skrótów jest dowolnie edytowalna).

Jeszcze niż znajduje się widżet z historią transakcji. Widocznych jest kilka z nich począwszy od najnowszych, ale klikając przycisk Przejdź do całej historii otrzymamy dostęp do informacji o obciążeniach i uznaniach na wszystkich posiadanych przez nas rachunkach.

Dolny pasek nawigacyjny

Jak w przypadku niemal wszystkich aplikacji bankowych na samym dolne znajduje się pasek nawigacyjny, który cały czas podąża za nami wraz poruszaniem się po aplikacji.

Począwszy od lewej strony znajdziemy ikonę przedstawiającą domek, po której naciśnięciu za każdym razem powrócimy do pulpitu głównego. Następnie znajduje się sekcja z posiadanymi przez nas produktami.

W centralnej części znajduje się mocniej wyeksponowane logo BLIK (jako jedyne nie jest pozbawione kolorów). Jeśli aktywowaliśmy usługę BLIK to po wybraniu tej ikony wyświetli nam się kod do płatności Blikiem oraz dwa skróty do innych form płatności przy wykorzystaniu Blika: Przelew na telefon i BLIK zbliżeniowy.

Kolejna sekcja do Płatności i Usługi, gdzie znajdziemy takie funkcje jak:

  • Historia operacji
  • Przelewy zaplanowane
  • Alior Pay
  • Google Pay
  • Przelew podatkowy
  • Przelew na telefon
  • Przelew krajowy
  • Przelew własny
  • Doładowanie telefonu
  • Utwórz zlecenie stałe
  • Otwarta bankowość
  • Zeskanuj i zapłać
  • Autostrady
  • Bilety i parkingi
  • Usługi BIK
  • Koszyk przelewów
  • Moje rachunki
  • Przelewy odrzucone

Ostatnia (piąta ikona) przenosi nas do sekcji ofert. Tutaj Alior Bank prezentuje nam swoje pozostałe produkty bakowe, z których możemy skorzystać. Jest to Alior Pay, oferta kredytowa, karty płatnicze (debetowe i kredytowe), konta bankowe (internetowe i walutowe), oferty oszczędnościowe (lokaty i konta oszczędnościowe, oferta dla nieletnich oraz ubezpieczenia.

Naszym zdaniem

Na pierwszy rzut oka aplikacja mobilna Alior Mobile wydaje się bardzo podobna do konkurencyjnych. Niestety brak w niej kilku przydatnych funkcji, a zwłaszcza możliwości zmiany limitów transakcji. Pewnie brak kilku przydatnych funkcji odzwierciedlają oceny aplikacji, które są nieco niższe od bezpośredniej konkurencji.

Ciekawą usługą dostępną z poziomu aplikacji jest Alior Pay. Dzięki niej raz wydane pieniądze możemy odzyskać na okres 30 dni. Do tego czasu musimy oddać całość środków lub zrobić to później, ale w ratach (objęte sa dodatkowymi kosztami).

Na duży plus możliwość otwarcia kont walutowych wraz z zamówienie kart płatniczych w danej walucie. Alior Bank posiada swój kantor internetowy, ale niestety nie mamy do niego dostępu z tej aplikacji. Do obsługi kantoru służy dedykowana Aplikacja mobilna Kantoru Walutowego.

Alior Mobile wygląda na aplikację, która cały czas jest rozwijana, a kolejne usługi dodawane. Jeśli bank poprawi niebawem widoczne braki to prawdopodobnie szybko dogoni czołówkę.

MOCNE STRONYSŁABE STRONY
+ możliwość korzystania z usługi Alior Pay– brak możliwości zmian limitu transakcji
+ możliwość personalizowania wyglądu aplikacji– logowanie za pomocą FaceID tylko na IOS
+ usługa Moje rachunki do zarządzania płatnościami– brak dostępu do kantora walutowego z poziomu Alior Mobile
– brak narzędzia do analizy wydatków 

Komentarze (0)

Konto Jakże Osobiste
Konto Jakże Osobiste
Premia

500 zł +8%

Karencja

Osoby nieposiadające konta osobistego Alior Banku, walutowego, Karty Kibica od przynajmniej 3 lat.

3 lata

Warunki
  • 50 zł za otwarcie Konta Jakże Osobistego na selfie;
  • 9 x 50 zł za otwarcie konta oraz za zalogowanie się min. raz do aplikacji mobilnej, zapewnienie min. 1000 zł wpływu (jednorazowo) oraz wykonanie min. 5 transakcji kartą w każdym z 8 kolejnych miesięcy.

(czytaj więcej)

50 zł + 450 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część