sprawdzanie stanu rachunków przed zalogowaniem, uruchamianie dodatkowych kont i zarządzanie posiadanymi produktami (zmiany limitów, przelewy pomiędzy rachunkami), kopiowanie do schowka / wysyłanie numeru rachunków.
zwykły, natychmiastowy, podatkowy, walutowy, BLIK, przelew BLIK na telefon, spłacanie karty kredytowej, wymiana walut, płatności mobilne (HCE, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay).
Autopay, płatność za parkingi i bilety, ubezpieczenia, blokowanie karty, zmiana PIN-u, wersja w języku migowym i ukraińskim
kod PIN, biometryka (Face ID), odcisk palca, automatyczne wylogowanie po bezczynności.
sprawdzanie stanu rachunków przed zalogowaniem, uruchamianie dodatkowych kont i zarządzanie posiadanymi produktami (zmiany limitów, przelewy pomiędzy rachunkami), kopiowanie do schowka / wysyłanie numeru rachunków.
zwykły, natychmiastowy, podatkowy, walutowy, BLIK, przelew BLIK na telefon, spłacanie karty kredytowej, wymiana walut, płatności mobilne (HCE, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay).
Autopay, płatność za parkingi i bilety, ubezpieczenia, blokowanie karty, zmiana PIN-u, wersja w języku migowym i ukraińskim
kod PIN, biometryka (Face ID), odcisk palca, automatyczne wylogowanie po bezczynności.
Premia do 700 zł w promocji Konta Santander:
sprawdzanie stanu rachunków przed zalogowaniem (również rachunków w innych bankach), uruchamianie dodatkowych kont i zarządzanie posiadanymi produktami (zmiany limitów, przelewy pomiędzy rachunkami), kopiowanie do schowka / wysyłanie numeru rachunków, podpowiedzi to cyklicznie opłacanych rachunków.
zwykły, natychmiastowy, podatkowy, walutowy, BLIK, przelew BLIK na telefon, płatności mobilne (HCE, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay).
Autopay, wirtualny kantor, płatność za parkingi, ubezpieczenia, blokowanie karty, zmiana PIN-u, doładowania zewnętrznych usług.
kod PIN, biometryka (Face ID), odcisk palca, weryfikacja behawioralna.
sprawdzanie stanu rachunków przed zalogowaniem (również rachunków w innych bankach), uruchamianie dodatkowych kont i zarządzanie posiadanymi produktami (zmiany limitów, przelewy pomiędzy rachunkami), kopiowanie do schowka / wysyłanie numeru rachunków, podpowiedzi to cyklicznie opłacanych rachunków.
zwykły, natychmiastowy, podatkowy, walutowy, BLIK, przelew BLIK na telefon, płatności mobilne (HCE, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay).
Autopay, wirtualny kantor, płatność za parkingi, ubezpieczenia, blokowanie karty, zmiana PIN-u, doładowania zewnętrznych usług.
kod PIN, biometryka (Face ID), odcisk palca, weryfikacja behawioralna.
Ranking mobilnych aplikacji bankowych to doskonały sposób, aby porównać te niezwykle użyteczne narzędzia do samodzielnej obsługi konta osobistego oraz innych usług bankowych. Banki coraz bardzie zachęcają swoich klientów do samodzielnego zarządzania posiadanymi produktami finansowymi. Dlatego jakość obsługi aplikacji mobilnej może często stanowić o wyborze danej oferty.
Mobilna aplikacja bankowa w dzisiejszych czasach to bardzo ważny element każdego konta osobistego. Dzięki niej wiele operacji, które do niedawna mogliśmy zlecić jedynie w placówce banku teraz możemy wykonać samodzielnie w zaledwie kilka chwil. Aplikacja mobilna nie jest oczywiście narzędziem niezbędnym, ponieważ te same czynności możemy wykonywać po zalogowaniu się na konto w bankowości internetowej. Korzystanie jednak z aplikacji zainstalowanej na telefonie, który teoretycznie zawsze mamy przy sobie jest zdecydowanie łatwiejszym i szybszym sposobem.
Poniżej prezentujemy nasz ranking mobilnych aplikacji bankowych. Każda aplikacja może zdobyć maksymalnie 20 pkt w 4 podstawowych kategoriach:
Intuicyjność – Biorąc pod uwagę fakt, że banki dążą do tego, aby w przyszłości wszyscy, a przynajmniej znakomita większość klientów samodzielnie zarządzała posiadanymi produktami bankowymi samodzielnie z poziomu aplikacji mobilnej to ich obsługa nie powinna być przesadnie skomplikowana. Największym wyzwaniem dla twórców takich programów jest znalezienie złotego środka pomiędzy funkcjonalnością, a prostotą użytkowania. Aplikacja mobilna powinna spełniać oczekiwania zarówno użytkowników początkujących, którzy będą korzystać z podstawowych jej funkcji, jaki i tych zaawansowanych, którzy będą korzystać z szerokiego wachlarza możliwości od przelewów tradycyjnych po narzędzia inwestycyjne.
Transakcje – to najważniejsze i najczęściej wykorzystywane funkcje aplikacji mobilnej. Jeszcze nie tak dawno, aby zlecić zwykły przelew międzybankowy trzeba było udać się do najbliższej placówki bankowej i tam przy okienku złożyć odpowiednią dyspozycję. Prawdziwą rewolucją było uruchomienie możliwości samodzielnego wykonywania przelewów za pomocą bankowości internetowej. Do tego potrzebny jest komputer z dostępem do internetu. Wystarczy zalogować się na swoje konto w banku i podać wymagane dane kontrahenta i autoryzować przelew za pomocą tokenta, czy smsa. Realizowanie tych operacji za pomocą aplikacji mobilnej to jednak kolejny poziom wygody i samodzielności.
Najwyżej premiowane będą te aplikacje, których funkcje w zakresie wszelkiego rodzaju transakcji okażą się najwygodniejsze oraz najbezpieczniejsze. Takie wydawałoby się szczegóły, jak możliwość kopiowania numeru rachunku do schowka, konieczność podania dwóch pierwszych cyfr ze skopiowanego rachunku, czy przelewy BLIK na telefon potrafią na prawdę ułatwić codzienne zarządzanie finansami.
Dodatkowe funkcje i usługi – już od jakiegoś czasu mobilne aplikacje bankowe nie służą jedynie do sprawdzania stanu konta oraz wykonywania przelewów. Obecne aplikacje pozwalają przykładowo na korzystanie z wielu innych produktów i usług finansowych, a także z usług niezwiązanych stricte z naszym bankiem. Oczywiście najlepiej oceniane będą te aplikacje, które posiadają najszerszy zakres oferowanych funkcji i usług. Mogą to być przykładowo:
Bezpieczeństwo – choć jest to czwarty parametr, który oceniamy to równie dobrze mógłby znaleźć się na samym początku. Bo co jest ważniejszego niż bezpieczeństwo naszych oszczędności oraz wrażliwych danych osobowych, które to stanowią coraz większą wartość dla cyfrowych złodziei. To bardzo ważne, jak banki podchodzą do kwestii bezpieczeństwa. Większość aplikacji korzysta z tych samych form zabezpieczeń. Najistotniejszym wydaje się być sposób zalogowania do aplikacji. Najczęściej możemy spotkać się z zabezpieczniem w postaci kodu PIN. Są jednak i inne sposoby wykorzystujące najnowszą technologię. Może to być:
Ta ostatnia metoda to najnowszy mechanizm uczący się naszego zachowania już po zalogowaniu. Jeśli system nie rozpozna naszego zwyczajowego zachowania, wówczas uzna go za nieautoryzowane zalogowanie do aplikacji. Oczywiście w tej kategorii faworyzowane będą aplikacje z jak największą ilością zabezpieczeń.
Banki coraz intensywniej zachęcają nas do korzystania z aplikacji mobilnych, abyśmy samodzielnie zarządzali posiadanymi produktami, jak konta bankowe, karty kredytowe, pożyczki, czy ubezpieczenia. Nic dziwnego, że tak im na tym zależy, ponieważ przeznaczają sporo środków na ciągłe ich unowocześnianie i dostosowywanie do zmieniających się potrzeb klientów. Jednanym z głównych powodów, dla których warto zacząć korzystać z aplikacji jest systematycznie spadająca liczba placówek bankowych. Jeśli nawet już jakąś znajdziemy to za obsługę przykładowo konta, która kiedyś była darmowa przyjdzie nam zapłacić. Banki w ten sposób próbują zachęcić do samodzielnego zarządzania parametrami posiadanego produktu, ustawiania limitów, oraz zlecania operacji finansowych.
Klienci, korzystający z promocji bankowych, którymi objęte są niektóre konta osobiste, aby uzyskać tytułowe nagrody zazwyczaj muszą pamiętać o spełnieniu kilku podstawowych warunków aktywności. Obok takich zadań, jak wykonanie określonej ilości transakcji, zapewnienie wskazanej wysokości wpływów na konto, czy skorzystaniem z innego produkty bankowego często możemy spotkać się z wymogiem wykonania aktywności związanej z aplikacją mobilną. Może to być samo zainstalowanie i zalogowanie się do aplikacji. Możemy też zostać poproszeni o skorzystanie z jednej z wielu funkcji, jakie oferuje aplikacja, np. zwykły przelew. W ten sposób Banki starają się zachęcić nas do samodzielnego skorzystania z aplikacji licząc na to, że dostrzeżemy wygodę oraz prostotę korzystania z niej na co dzień.
Aplikacje mobilne to bardzo przydatne narzędzia służące nie tylko do zarządzania usługami stricte finansowymi. Obecnie większość aplikacji bankowych pozwala na złożenie wniosku o świadczenia z takich programów, jak Dobry Start czy 500+. Ponadto możemy założyć Profil Zaufany, eDowód, a nawet zarejestrować działalność gospodarczą w CEIDG.
Składanie wniosków to jednak nie wszystko. Dzięki uproszczonemu formularzowi służącemu do wykonywania transakcji z łatwością zapłacimy podatek do właściwego urzędu. Wystarczy wskazać rodzaj podatku: PIT, CIT, PCC, VAT oraz te mniej przyjemne, czyli mandaty.
W kwestii ogólnie pojętego bezpieczeństwa banki wkładają olbrzymie nakłady pracy oraz środków, aby ich zabezpieczenia spełniały najwyższe standardy. Gromadzą one zarówno wrażliwe dane swoich klientów, jak i oczywiście ich oszczędności. Dlatego też korzystanie z aplikacji bankowych jest obecnie bezpieczne, za co odpowiada przede wszystkim dwustopniowy system weryfikacji. Pierwszy to oczywiście kod PIN, jaki należy podać, aby dostać się do aplikacji, a drugi to autoryzacja w momencie zlecenie zewnętrznego przelewu. Ponadto aplikacje nie przechowują wrażliwych danych w tzw. pamięci podręcznej. Po kilku sekundach bezczynności następuje wylogowanie z aplikacji, która dodatkowo jest stale akutalizowana przez zespoły najlepszych specjalistów od zabezpieczeń.
Współczesne mobilne aplikacje bankowe to zdecydowanie bardziej rozbudowane narzędzia niż jeszcze kilka lat temu. Do kogo zatem są skierowane? Czy ich możliwości oraz stopień skomplikowania zadowolą użytkowników zarówno początkujących, jak i tych sprawnie poruszających świecie nowych technologii i finansów? Zdecydowanie można powiedzieć, że tak. Użytkowników aplikacji oraz funkcje, z których mogą korzystać możemy podzielić na 3 podstawowe grupy:
Klienci indywidualni to jednak tylko część potencjalnych użytkowników bankowych mobilnych aplikacji bankowych. Tak samo sprawnie i wygodnie swoimi produktami finansowymi mogą zarządzać właściciele kont firmowych. Poza podstawowymi produktami, jak konta, pożyczki, kredyty, czy produkty oszczędnościowe przedsiębiorcy otrzymują szereg przydatnych narzędzi do prowadzenia własnej działalności.
Z poziomu aplikacji przedsiębiorcy mogą korzystać z usług skierowanych stricte do działalności: