zgarnijpremie.pl » Recenzje » Przetestowałem aplikację mobilną mBanku – jest dobrze!

Przetestowałem aplikację mobilną mBanku - jest dobrze!

4 gru 2023 Komentarze ok. 6 minut czytania Oceń!
Oceń:
Wojciech Wojtczak
Wojciech Wojtczak – redaktor portalu Zgarnijpremie.pl. Absolwent Dolnośląskiej Szkoły …
[email protected]

Niedawno założyłem eKonto osobiste w mBanku, aby skorzystać z promocji oraz wypróbować podstawowe konto tego popularnego wśród Polaków banku. Jest to też okazja do przetestowania aplikacji mobilnej i ocenienia jej funkcjonalności. Zapraszam do lektury.

Aplikacja mobilna mBanku

Uruchamianie aplikacji mobilnej mBank

Aplikację mBank należy pobrać z Google Pay w przypadku telefonów z androidem lub z App Store w przypadku telefonów firmy Apple. Po jej zainstalowaniu i wybraniu ukazuje się nam ekran logowania, a poniżej belka (od lewej):

  • z ikoną do płatności BLIKiem – po podaniu PINu wygeneruje nam się kod BLIK, a powyżej można jeszcze wybrać rachunek, który ma zostać obciążony transakcją (jeśli mamy kilka rachunków). Poniżej możemy wybrać inne usługi BLIK: Przelew na telefon, Prośba o przelew lub Płatności zbliżeniowe.
  • wskaźnik salda – pokazuje dostępne środki w ujęciu procentowym lub ilościowym, które znajdują się na rachunku bieżącym.
  • ikona mapy – przechodzimy do mapy google z możliwością wyszukania najbliższych bankomatów oraz placówek.

Logowanie do aplikacji mobilnej mBank i nawigacja

Górny pasek nawigacji

Po zalogowaniu do aplikacji ukazuje nam się pierwsza strona nawigacyjna. Począwszy od góry mamy ikonę profilu, po której wybraniu rozwija nam się lista opcji:

  • Zmień dane osobowe – można aktualizować dane dowodu tożsamości oraz adres zamieszkania i korespondencyjny;
  • Mobilna autoryzacja – wykaz powiadomień dotyczących autoryzacji mobilnej przy realizowaniu operacji;
  • Załóż konto firmowe – możliwość założenia rachunku firmowego z poziomu aplikacji mobilnej. Aby skorzystać z tej opcji musimy posiadać zarejestrowaną działalność gospodarczą;
  • Wyloguj – wybranie powoduje bezpieczne wylogowani z aplikacji

Kolejna ikona przedstawia lupę i służy do wyszukiwania różnych funkcji w ramach aplikacji. Z tego miejsca również możemy otworzyć czat z doradcą, złożyć reklamację lub połączyć się z doradcą za pomocą infolinii.

Kolejna ikona to symbol trybu, pod którym kryją się ustawienia. Co jest centrum technicznego dowodzenia naszymi narzędziami. Możemy:

  • Zablokować kartę;
  • Zastrzec kartę,
  • Zmienić PIN do aplikacji;
  • Zastrzec dokument.

Aktualne promocje mBanku

Poniżej znajdziemy ustawienia dotyczące Dostępu do banku (identyfikatory), opcje logowania do aplikacji oraz autoryzacji operacji (logowanie biometryczne odciskiem palca, tęczówką lub twarzą). Co ciekawe w Dodatkowych zabezpieczeniach możemy wyłączyć blokadę nagrywania i wykonywania zrzutów ekranu w aplikacji mobilnej mBank.

W kolejnej sekcji znajdziemy ustawienia płatności BLIKiem, płatności mobilnych oraz jedne z najważniejszych zmiany limitów transakcji. Dalej opcja wskazania numeru konta, które ma być uwzględnianie przy analizie finansowej.

Ostatnia już sekcja w Ustawieniach dotyczy samej aplikacji i możemy w niej zmienić:

  • Produkty na pulpicie – ustawiamy, które i w jakiej kolejności powinny się wyświetlać na pierwszej stronie po zalogowaniu w formie kafli;
  • Powiadomienia – wskazujemy jakiego rodzaju chcemy otrzymywać powiadomienia i czego mają dotyczyć;
  • Aplikacja Junior – jeśli posiadamy otwarte konto dla dziecka w mBanku;
  • Język – oczywiście ustawiamy język aplikacji;
  • Stan konta – decydujemy, czy chcemy, aby na ekranie przed logowaniem pokazywany był stan konta bieżącego, a jeśli tak to w jakiej formie (kwotowo lub procentowo)
  • Dostępny limit kart kredytowej – oczywiście, jeśli posiadamy taki produkt, to możemy przed zalogowaniem wyświetlać dostępny limit kredytowy;
  • Przystąp do mOkazji – można dołączyć do mOkazji, które informują o atrakcyjnych zniżkach, oferują rabaty, a część wydanych środków wraca na nasz rachunek;
  • Oceń aplikację – możemy cenić aplikację, a ocena trafi odpowiednio do sklepu Google Pay lub App Store;
  • Licencje – informacja o licencjach, z których korzysta aplikacja;
  • Polityka prywatności – informacje o obowiązujących zasadach dotyczących prywatności;
  • Pomagaj z nami – z racji tego, że od kliku lat mBank ściśle współpracuje z organizacją WOŚP to istnieje możliwość zasilenia konta fundacji dotacją. Możemy oczywiście dezaktywować taką uproszczoną funkcję.

Kafelki i skróty na pulpicie

Poniżej pierwszego paska znajdują się kafle z otwartymi produktami bankowymi. Przesuwamy je w lewo lub w prawo w formie karuzeli. Oczywiście może edytować ich ilość i rozmieszczenie.

Jeszcze niżej znajdziemy skróty do najważniejszych funkcji. Można ich ilość i rozmieszczenie edytować. Do wyboru mamy: Nowy przelew, BLIK, Kalkulator walutowy, Prośba o przelew, Moje finanse, Na własne konto, Spłać kartę, Doładuj telefon, Waluty, Otwórz lokatę, Przelew na telefon, ZUS, Podatkowy, Koszyk przelewów, Analiza historii.

Analiza wydatków

Kolejna sekcja pod nazwą Twoje finanse to 2 widżety służące do analizowania i zarządzania wydatkami:

Pierwszy z nich odsyła nas do szczegółowej analizy historii wydatków przedstawionej w formie wykresu słupkowego. Możemy porównać wydatki w skali miesiąca lub roku. Z tego miejsca możemy też zaplanować swoje wydatki określając ich miesięczny plan i limit.

Drugi widżet to wykres dotyczący wydatków w przedziale na kategorie. Wszelkie operacji przedstawiane są w formie wykresu liniowego.

Historia transakcji

Prawie na samym końcu znajdziemy listę wykonanych operacji finansowych ułożonych chronologicznie od najnowszych do najstarszych. Klikając w  pełna historia przejdziemy do sekcji, w której sprawdzimy historię wszystkich obciążeń oraz uznań na wszystkich posiadanych przez nas rachunkach bankowych. Sekcja połączona jest też z opcją wykonywania płatności.

Pasek nawigacji na samym dole

Na samym dole ekranu znajduje się pasek z 5 skrótami (wyświetla się cały czas podczas scrollowania):

Pulpit – wybranie powoduje przejście na główny pulpit;

Płatności – sekcja płatności połączona z historią transakcji. Możemy zlecić nowy przelew zwykły, przelew wewnętrzny, przelew na telefon, ustawić zlecenie stałem, wysłać prośbę o przelew, wesprzeć fundację WOŚP, doładować telefon, zeskanować kod QR z faktury/rachunku, wykonać przelew podatkowy oraz ZUS.

Produkty – możemy przejrzeć listę dostępnych dla nas produktów dodatkowych (konta bankowe, karty, produkty oszczędnościowe, produkty inwestycyjne oraz kredyty).

Finanse – przenoszą nas do opisywanej wcześniej analizy finansów.

Usługi – w tej sekcji znajdziemy przydatne usługi nie koniecznie wszystkie związane bezpośrednio z produktami bankowymi. Płatności za parkingi, sprawy urzędowe (wnioski 500+, gov.pl. IKP, Urząd Skarbowy). Sprawy bankowe, jak reklamacje. Bezpieczeństwo i podpis elektroniczny.

Aplikacja mobilna mBank – podsumowanie.

Moim zdaniem aplikacja mobilna od mBanku na tle konkurencji wydaje się wyjątkowo przejrzysta i przyjazna. Wszystkie funkcje są dostępne bez zbędnego szukania, a edytowanie sposobu ich wyświetlania ułatwia korzystanie z najważniejszych usług.

Przez pierwszych kilkanaście dni korzystania z aplikacji nie odnotowałem żadnych błędów, zacięć czy przerw w dostępności.

MOCNE STRONYSŁABE STRONY
+ wygodne metody logowania wykorzystujący biometrię– automatyczne wylogowanie dopiero po 20 minutach (bezpieczeństwo)
+ intuicyjne korzystanie z podstawowych funkcji– brak możliwości zakupu biletu komunikacji miejskiej
+ możliwość wygodnego otwarcia rachunku firmowego z poziomu aplikacji– brak możliwości rozwiązania umowy o konto z poziomu aplikacji
+ autorski program rabatowy mOkazje 
+ BLIK zbliżeniowy 
+ brak nachalnych reklam innych produktów bankowych
+ wspieranie kampanii WOŚP

Komentarze (0)

eKonto mBank (limitowane)
eKonto mBank (limitowane)
Premia

650 zł + 7% do 50 tys. zł

Karencja

Klienci, którzy nie posiadali konta osobistego w mBanku od przynajmniej 01.01.2020.

Od 01.01.2020

Warunki
  • 200 zł do Biedronki za otwarcie eKonta ze zgodami marketingowymi, przystąpienie do mOkazje, wpływ min. 1000 zł wciągu 7 dni oraz min. 8 transakcji kartą lub BLIKIEM;
  • 200 zł za wpływy 1000 zł i 8 transakcji kartą lub BLIKIEM w każdym z 3 miesięcy;
  • 150 zł za wykorzystanie eDowodu lub Selfie przy zakładaniu eKonta;
  • 100 zł za założenie dziecku eKonta Junior lub eKonta możliwości.

(czytaj więcej)

450 zł + 200 zł

Poziom trudności

Średni

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część