Jedna z głównych zmian w bankomatach Euronet dotyczy bowiem samego menu, które zostało nieznacznie uproszczone. W tej chwili wyświetlają się zaledwie 2 opcje do wyboru: Wypłata PLN i saldo oraz Inne usługi.
Wśród ekspertów, ale również samych klientów nie brakuje opinii, że taki podział może wprowadzić w błąd skutkującym niepotrzebnym pobraniem prowizji za sprawdzenie salda. Aby uniknąć tego zbędnego kosztu przy wypłacie środków należy wybrać kolejno: Inne usługi i dalej wypłatę gotówki. Faktycznie taka ścieżka wydaje się mniej logiczna, co budzi spore kontrowersje i może być traktowane jako pułapka na mniej czujnych klientów.
Obserwując dyskusję w komentarzach pod postem dziennikarza Pulsu Biznesu, od razu można stwierdzić, że zwolenników nowego interfejsu graficznego jest raczej niewielu. Co warto podkreślić, Marcel Zatoński zaapelował do Urzędu Ochrony Klienta i Konsumenta, by ten przyjrzał się praktykom, jakie stosuje Euronet.
Sprawa ma potencjał do podjęcia działań ze strony UOKiK, które jeszcze nie ustosunkowało się do wyraźnego problemu.
Pierwsze zmiany w bankomatach sieci Euronet rozpoczęły się jeszcze latem 2023 roku. Początkowo interfejs graficzny urządzeń (GUI) podzielony był na trzy opcje: wypłata PLN i saldo, wypłata gotówki w PLN oraz zapytanie o saldo.
Już tamten podział mógł powodować pomyłki, ponieważ większość z nas odruchowo, w pośpiechu zwykle wybiera pierwszą opcję tym bardziej, że zaczyna się od słów: „Wypłata PLN…”. Wybór pierwszej opcji powodował naliczenie prowizji. Obecnie polecenie samej wypłaty środków jest z niezrozumiałych powodów schowane jeszcze głębiej pod sekcją Inne usług. Wydawałoby się, że dla bankomatów wypłata gotówki jest główną usługą.
Sprawdzanie salda rachunku w bankomacie innej sieci zazwyczaj jest obarczone kosztami prowizji. To samo dotyczy sieci bankomatowych typu Euronet czy Planet Cash. Prowizje wynoszą zaledwie kilka złotych, co dla indywidualnego klienta jest dużym obciążeniem, ale na pewno niepotrzebnym. Natomiast dla operatora takich bankomatów zysk z takich omyłkowych sprawdzeń salda może być spory.
700 zł
Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.12.2022.
od 31.12.2022
700 zł
Łatwy