zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Ważna zmiana w bankomatach znanej sieci. Łatwo o pomyłkę!

Ważna zmiana w bankomatach znanej sieci. Łatwo o pomyłkę!

5 stycznia 2024 (Aktualizacja 29.03.2024) Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Wojciech Wojtczak
Wojciech Wojtczak – redaktor portalu Zgarnijpremie.pl. Absolwent Dolnośląskiej Szkoły …
[email protected]

Bankomaty sieci Euronet to obok Planet Cash najczęściej spotykane w Polsce maszyny do wypłaty gotówki. Można je często spotkać w popularnych przestrzeniach publicznych, jak centra miast, czy galerie handlowe. W ostatnim czasie sieć odświeżyła interfejs swoich bankomatów, co może powodować kosztowne pomyłki.

Z czego wynika problem?

Jedna z głównych zmian w bankomatach Euronet dotyczy bowiem samego menu, które zostało nieznacznie uproszczone. W tej chwili wyświetlają się zaledwie 2 opcje do wyboru: Wypłata PLN i saldo oraz Inne usługi

Wśród ekspertów, ale również samych klientów nie brakuje opinii, że taki podział może wprowadzić w błąd skutkującym niepotrzebnym pobraniem prowizji za sprawdzenie salda. Aby uniknąć tego zbędnego kosztu przy wypłacie środków należy wybrać kolejno: Inne usługi i dalej wypłatę gotówki. Faktycznie taka ścieżka wydaje się mniej logiczna, co budzi spore kontrowersje i może być traktowane jako pułapka na mniej czujnych klientów.

Obserwując dyskusję w komentarzach pod postem dziennikarza Pulsu Biznesu, od razu można stwierdzić, że zwolenników nowego interfejsu graficznego jest raczej niewielu. Co warto podkreślić, Marcel Zatoński zaapelował do Urzędu Ochrony Klienta i Konsumenta, by ten przyjrzał się praktykom, jakie stosuje Euronet. 

Sprawa ma potencjał do podjęcia działań ze strony UOKiK, które jeszcze nie ustosunkowało się do wyraźnego problemu.

Inne istotne zmiany w bankomatach Euronet

Pierwsze zmiany w bankomatach sieci Euronet rozpoczęły się jeszcze latem 2023 roku. Początkowo interfejs graficzny urządzeń (GUI) podzielony był na trzy opcje: wypłata PLN i saldo, wypłata gotówki w PLN oraz zapytanie o saldo.

Już tamten podział mógł powodować pomyłki, ponieważ większość z nas odruchowo, w pośpiechu zwykle wybiera pierwszą opcję tym bardziej, że zaczyna się od słów: „Wypłata PLN…”. Wybór pierwszej opcji powodował naliczenie prowizji. Obecnie polecenie samej wypłaty środków jest z niezrozumiałych powodów schowane jeszcze głębiej pod sekcją Inne usług. Wydawałoby się, że dla bankomatów wypłata gotówki jest główną usługą.

Sprawdzanie salda rachunku w bankomacie innej sieci zazwyczaj jest obarczone kosztami prowizji. To samo dotyczy sieci bankomatowych typu Euronet czy Planet Cash. Prowizje wynoszą zaledwie kilka złotych, co dla indywidualnego klienta jest dużym obciążeniem, ale na pewno niepotrzebnym. Natomiast dla operatora takich bankomatów zysk z takich omyłkowych sprawdzeń salda może być spory.

Przeczytaj

Czytaj więcej

Komentarze (0)

CitiKonto Citibank
CitiKonto Citibank
Premia

750 zł

Karencja

Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.12.2021.

od 31.12.2021

Warunki
  • 20 zł za założenie CitiKonta z wyrażonymi zgodami marketingowymi;
  • 130 zł za min. 2 000 zł wpływów w każdym z 2 kolejnych miesięcy po zawarciu umowy;
  • 400 zł za min.3 transakcje kartą o łącznej wartości min. 300 zł lub wymianę waluty o wartości min. 500 zł w każdym z 4 kolejnych miesięcy;
  • 200 zł za min. 2 000 zł wpływów w każdym z 3 kolejnych miesięcy, ale z wynagrodzenia.

(czytaj więcej)

750 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część