By osiągnąć swój cel, oszuści są w stanie przejąć profil znajomego na portalu społecznościowym. Często też tworzą na nim nowe konto, korzystając ze zdjęć z prawdziwego profilu znajomego. W wiadomościach prywatnych wysyłanych z tego profilu proszą o pożyczkę pieniędzy, np. za pomocą kodu BLIK. Swoją potrzebę tłumaczą pilnym wydatkiem lub niefortunną sytuacją losową, np. zgubieniem karty płatniczej.
Do podania kodu BLIK oszuści dążą również poprzez podanie się za pracowników portalu sprzedażowego lub sprzedającego. Swoją prośbę tłumaczą koniecznością zweryfikowania w ten sposób profilu klienta. By wymusić jego zdobycie, mogą się również podszywać pod pracownika banku bądź policjanta.
mBank przypomina, że pracownik banku i policjant w żadnym celu nie poproszą o podanie kodu BLIK użytkownika. Służy on wyłącznie do dokonywania transakcji z konta klienta. W przypadku otrzymania prośby o przesłanie pieniędzy od znajomego na portalu społecznościowym należy zadzwonić do niego, by zweryfikować jej prawdziwość. Za każdym razem należy również dokładnie czytać powiadomienia autoryzacyjne banku przed ich zatwierdzeniem. Te kroki pozwolą ograniczyć możliwość stania się ofiarą oszustwa.
1050 zł + 7,5%
Klienci, którzy nie posiadali konta osobistego w mBanku od przynajmniej 01.01.2021.
Od 01.01.2021
1050 zł
Łatwy