Językowy znak jakości to sposób, w jaki wyróżnia się instytucje, które w swojej komunikacji z klientami stosują ideę prostego języka i efektywnej komunikacji. Mogą się nim szczycić dokumenty napisane w prosty, jasny i przejrzysty sposób.
Fundacja Języka Polskiego wyróżniła w ten sposób umowy trzech kluczowych produktów PKO BP dla klientów indywidualnych. Mowa o umowach pożyczki gotówkowej, konta oraz karty kredytowej.
„Umowy konta i karty kredytowej czytają i podpisują miliony naszych klientów. To podstawa, aby były one napisane prostym i zrozumiałym językiem przy zachowaniu wszystkich prawnych aspektów takich umów. Od teraz wszystkie dokumenty, które dotyczą PKO Konta za Zero, napisane są zgodnie z zasadami prostego języka. Jak to zrobiliśmy? Przede wszystkim, przyjęliśmy perspektywę odbiorcy – wykorzystaliśmy powszechnie używane słowa, bez zbędnych i trudnych określeń. Zwięźle, rzeczowo i na temat. To najważniejsze cechy, którymi kierowaliśmy się, tworząc treść do obecnych dokumentów konta i karty” – ocenia Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Wszystkie z nich Fundacja sprawdziła pod kątem trudności tekstu, poprawności językowej, organizacji i wyglądu treści, zasad prostego języka oraz efektywności, relacyjności i przyjazności komunikacji. Bank deklaruje prowadzenie prac nad uproszczeniem kolejnych dokumentów.
Źródło grafiki: PKO BP
1150 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2023 do 31.03.2025.
Od 01.01.2023
500 zł za PKO Konto za zero (+200 zł do SMASUNG):
250 zł za PKO Konto dla młodych (+200 zł do SMASUNG):
700 zł + 450 zł
Łatwy