Dobry Start jest jednym z rządowych programów wsparcia polskich rodzin. W jego ramach każdy z uczniów w wieku do 20 lat może otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną. W przypadku dzieci z niepełnosprawnością wiek ten jest wydłużony do 24 roku życia. Jednorazowe świadczenie nie podlega opodatkowaniu. Nie dotyczy jedynie dzieci, które w roku szkolnym 2024/2025 idą do przedszkola lub do „zerówki”.
By otrzymać wsparcie, należy w terminie od 1 lipca do 30 listopada bieżącego roku złożyć wniosek o świadczenie. Może to zrobić jeden z rodziców dziecka. Ta funkcjonalność będzie od 1 lipca dostępna również dla klientów Banku Pocztowego. W bankowości internetowej Pocztowy24 w sekcji „Wnioski” znajdować się będzie wniosek „Dobry Start”. Po jego wybraniu część danych dotyczących wnioskodawcy wypełni się automatycznie na podstawie danych bankowych.
Szczegóły dotyczące obsługi złożonego wniosku dostępne będą na PUE ZUS. Za pośrednictwem Pocztowy24 może go złożyć jedynie rodzic dziecka.
650 zł + 6,5 do 20 000 zł
Uczestnik nie może posiadać konta osobistego w Banku Pekao od 01.01.2024.
od 01.01.2024
250 zł + 400 zł
Łatwy