Wniosek, który można wysnuć z raportu Santander TFI to fakt, że dla każdego pokolenia inwestowanie spowodowane jest różnymi motywacjami. Mają one także wpływ na styl, w jakim ten proces jest prowadzony. Dla przykładu – młodzi inwestorzy częściej niż inni korzystają do tego celu z aplikacji mobilnych i są skłonni podejmować większe ryzyko inwestycyjne.
W przypadku przedstawicieli starszych pokoleń kluczowe czynniki inwestycji to jej stabilność i bezpieczeństwo.
Aż 54 proc. z inwestujących do tego procesu wybiera ofertę banków. W przypadku pokolenia Z 37 proc. wskazuje na Revolut. 38 proc. tej grupy zwiększa poziom ryzyka inwestycyjnego wraz z doświadczeniem. Analitycy zauważają, że Zetki traktują inwestowanie jak subskrypcję. Nie ma tu wyszukanej strategii, jest to raczej usługa na żądanie. Inaczej jest z kolei w przypadku starszych pokoleń.
Wyniki badania Santander TFI pokazują, z jak dużym wyzwaniem muszą się mierzyć fundusze inwestycyjne, by dopasować swoją ofertę do różnorodnych potrzeb.
„Mamy do czynienia z czterema różnymi pokoleniami, które inwestują w odmienny sposób. To stawia przed całym rynkiem, również nami, konieczność znalezienia odpowiednich kanałów komunikacji i produktów adresowanych do każdego z nich. W tym obszarze mamy bardzo dużo do zrobienia, ponieważ Polacy coraz chętniej rozglądają się za różnego rodzaju formami inwestowania i oszczędzania. Innymi słowy: nadchodzą ciekawe czasy dla branży finansowej, która musi konkurować m.in. z fintechami, dostarczając odpowiedniej jakości platformy, produkty, usługi” – mówi Marcin Groniewski, prezes zarządu Santander TFI.
Badanie przeprowadzono metodą CAWI na próbie 1147 osób mających doświadczenie inwestycyjne obejmujące m.in. fundusze, IKE/IKZE, złoto, nieruchomości i kryptowaluty. Pełny raport dostępny jest na stronie funduszu.
1260 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Santander Banku Polska od co najmniej 01.06.2023.
Od 01.06.2023
do 1260 zł
Łatwy