Portal opisuje przypadek pana Pawła. Kupił on swojej córce telefon w abonamencie i założył konto bankowe w Banku Millennium. Następnie przelał, jak mu się wtedy wydawało, na konto córki 850 zł korzystając z przelewu BLIK na nr telefonu. Pieniądze trafiły jednak na rachunek zupełnie innej osoby. Dlaczego tak się stało?
Wyjaśnienie tej sytuacji jest bardzo proste. Numer telefonu, który posiada córka pana Pawła, pochodził z tzw. recyklingu. To oznacza, że wcześniej należał już do innej osoby i ta zarejestrowała go w usłudze BLIK. Rezygnując z telefonu, jego numer wrócił do puli operatora, a następnie stał się numerem córki pana Pawła. W systemie BLIK był jednak wciąż przypisany do poprzedniego właściciela i dlatego to on otrzymał te pieniądze.
Niestety sytuacja jest trudna do odgórnego rozwiązania. Wszystko z powodu obowiązujących przepisów prawa i procedur. Operatorzy nie mogą przekazywać informacji o numerach telefonu podmiotom trzecim. Zabrania im tego przepis o ochronie danych osobowych.
Dopóki nie uda się wypracować rozwiązania systemowego, należy zachować szczególną ostrożność. By uniknąć problemu pana Pawła, warto pamiętać o natychmiastowym zarejestrowaniu nowego numeru w usłudze BLIK w aplikacji bankowej. Pomoże to uniknąć problemów z niedocierającymi przelewami.
740 zł +8%
Osoby nieposiadające konta osobistego Alior Banku, walutowego, Karty Kibica od przynajmniej 3 lat.
3 lata
740 zł
Łatwy