Powody odrzucenia wniosku o konto bankowe – jakie są i jak ich uniknąć?

Powody odrzucenia wniosku o konto bankowe mogą być różne. Takie sytuacje występują bardzo rzadko i dotyczą głównie wniosków składanych przez internet.

Powody odrzucenia wniosku

Wnioski składane przez internet

Banki coraz intensywniej zachęcają przyszłych klientów do zakładania kont osobistych przez internet. Obecnie funkcjonuje kilka modeli tego procesu. Najważniejszym jego elementem pozostaje weryfikacja tożsamości przyszłego posiadacza rachunku bankowego. I to najczęściej niezgodności na tym polu są przyczyną odrzucenia cyfrowego wniosku o konto i skierowanie klienta do oddziału banku.

Główne przyczyny odrzucenia wniosku to:

  • Niezgodność danych z dowodu osobistego;
  • Brak możliwości potwierdzenia tożsamości (zdjęcie dowodu oraz twarzy, przelew weryfikacyjny, wizyta kuriera);
  • Rezydencja zagraniczna;
  • Nieukończony 18 rok życia;
  • Posiadanie (lub współposiadanie lub pełnomocnictwo) innego konta osobistego w tym samym banku;
  • Zatajenie we wniosku istotnych informacji, o które według przepisów bank ma obowiązek zapytać;
  • Dokument tożsamości został zastrzeżony lub wygasła jego ważność.

Co zrobić, jeśli bank odrzuci nasz wniosek o otwarcie konta?

Takie sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko. Należy pamiętać, że podczas kilkunastominutowego procesu wypełniania wniosku o konto weryfikacja zgodności danych ma bardzo podstawowy charakter. Może się okazać, że na kolejnych etapach procesu może zajść konieczność uzupełniania dodatkowych informacji. Częściej w celu zweryfikowania danych zapraszani są do palcówek wnioskujący o otwarcie rachunków firmowych. Jeśli jednak zdarzy nam się taka sytuacja, to jedyną informacją zwrotną, na jaką możemy liczyć to przykładowy komunikat: „nie udało się poprawnie zweryfikować tożsamości. Zapraszamy do najbliższego oddziału banku”.

I faktycznie najlepszym sposobem będzie udanie się do palcówki bankowej. Możemy również starać się o wyjaśnienie problemu i pomoc kontaktując się z działem obsługi klienta telefonicznie lub mailowo, ale nie będzie to najskuteczniejszy sposób.

Jak uniknąć takiej sytuacji?

Przed przystąpieniem do wypełnienia wniosku online przygotujmy swój dowód tożsamości i upewnijmy się, że jest ważny, a zawarte na nim informacje są aktualne.

Jeśli wybierzesz weryfikację tożsamości poprze zdjęcie biometryczne upewnij się, że twoje urządzenie wyposażone jest w aparat i wykonuj zdjęcia zgodnie z instrukcją.

Jeśli zechcesz potwierdzić swoją tożsamość przelewem weryfikacyjnym sprawdź czy ta możliwość jest dostępna dla banku, w którym posiadasz już konto osobiste.

W przypadku wizyty kuriera upewnij się, że podczas jego wizyty będziesz w domu. Z odpowiednim wyprzedzeniem otrzymasz wiadomość sms o przewidywanym terminie wizyty. Również kurierowi należy okazać ważnym dokument tożsamości.

***

Sprawdź nasz ranking kont osobistych oraz premii, jakie można zgarnąć w trwających promocjach:

PODZIEL SIĘ

SKOMENTUJ

Please enter your comment!
Please enter your name here