Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Strona główna Poradniki Bilety komunikacji miejskiej i parkingowe w aplikacji mobilnej?

Bilety komunikacji miejskiej i parkingowe w aplikacji mobilnej?

Bankowe aplikacje mobilne posiadają coraz więcej funkcji. Nie dość, że pozwalają nam wygodne i bezpieczne zarządzanie finansami to oferują szereg innych usług ułatwiających nam codzienne funkcjonowanie. Kolejną rewolucyjną funkcją jest możliwość płacenia za bilety komunikacyjne oraz parkingi.

bilety i parking w aplikacji mobilnej

Bilety komunikacji miejskiej w „apce”

Kto pamięta czasy kupowania biletów w popularnych niegdyś kioskach RUCH-u? Te najczęściej zlokalizowane były w pobliżu lub przy samych przystankach autobusowych, czy tramwajowych. Jeśli mieliśmy szczęście to bilet mogliśmy zakupić u kierowcy lub motorniczego. A jeśli miał dobry dzień to nawet mógł nam wydać resztę – co nie było jego obowiązkiem.

Rewolucją było pojawienie się pierwszych biletomatów, które można było spotkać na przystankach. Można było w nich zakupić pojedyncze bilety oraz doładować karty imienne (jeśli przewoźnik w danej aglomeracji udostępniał taką usługę). Podobne urządzenie pojawiły się później w samych środkach komunikacji publicznej. Trzeba było się jednak wykazać niemałym sprytem oraz balansem ciała dokonując transakcji w poruszającym się pojeździe. Na szczęście w ostatnich latach maszyny te uległy modernizacji i aby nabyć bilet wystarczy przystawić kartę płatniczą we wskazane na urządzeniu miejsce.

Najnowszą metodą ułatwiającą kupowanie biletów jest korzystanie z usługi dostępnej w aplikacji bankowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu bilet możesz zakupić przed samym skorzystaniem z przejazdu – np. czekając na autobus, czy tramwaj. Zakupiony bilet w razie kontroli będzie dostępny w wersji cyfrowej – offline na naszym smartfonie.

Bilety parkingowe bez uciążliwych parkomatów!

Kolejna usługa płatnicza, tym razem skierowana bardziej do kierowców polega na regulowaniu opłat za parkingi bez konieczności podchodzenia do parkomatów. Jeszcze kilka lat temu parkomaty były o tyle łatwiejsze w obsłudze, że wystarczyło wrzucić do nich kilka monet (w zależności od ilości bilonu wydłużał się opłacony czas za postój) i „wrzucić” za przednią szybę wydrukowany bilecik.

Następnie pojawiły się bardziej zaawansowane urządzenia. Co prawda umożliwiają one dokonywania płatności również kartą płatniczą, więc nie musimy być zawsze uzbrojeni w bilon, ale w procedurze pojawił się dodatkowy etap. Otóż już na samym początku jesteśmy zobowiązani do wpisania numeru rejestracyjnego naszego pojazdu. Nie każdy pamięta taki numer. Nie jest problemem, jeśli zaparkowaliśmy w zasięgu naszego wzroku lub mamy akurat przy sobie dowód rejestracyjny. Niemniej taki sposób transakcji potrafi być uciążliwy.

Posiadając aplikację mobilną możemy uiścić opłatę za postój spokojnie siedząc w aucie. Co więcej zapłacimy za dokładny czas, kiedy korzystaliśmy z parkingu. Co więcej w razie potrzeby możemy skrócić lub wydłużyć ten czas. Zamiast wydrukowanego każdorazowo bileciku za szybą powinna się znajdować jedynie informacja o korzystaniu z usługi moBiLET (winieta do pobranie TUTAJ). Wówczas kontroler będzie widział, aby wprowadzić nasz numer rejestracyjny do systemu i sprawdzić, czy parking został opłacony.

Jak skorzystać z tych usług w aplikacji mobilnej?

Opłacanie biletów komunikacyjnych oraz uiszczanie opłaty za parking możliwe jest dzięki organizacji moBiLET. Banki, które nawiązały z nią współpracę umożliwiają te płatności z poziomu własnych aplikacji mobilnych. Powinniśmy wyszukać w dodatkowych usługach funkcję zatytułowaną mniej więcej „bilety i parkingi”, zaakceptować regulamin moBiLET i wprowadzić dane dotyczące usługi. W przypadku biletu wskazać miasto i rodzaj biletu, a w przypadku parkingu wprowadzić numer rejestracyjny pojazdu i zadeklarować czas postoju. Na końcu potwierdzamy zakup.

Banki, które do tej pory nawiązały współpracę z moBiLET to:

  • PKO BP (tylko bilety)
  • Santander Bank Polska
  • Millennium Bank
  • Bank BNP Paribas
  • Alior Bank
  • ING Bank Śląski (tylko parking)

Jeśli jednak okaże się, że nasz bank nie ma takiej możliwości, to moBiLET udostępniło własną aplikację, poprzez którą takie transakcje możliwe są na naszym smartfonie. Z poziomu aplikacji możemy płacić za bilety komunikacji miejskiej, dalekobieżnej oraz za parkingi. Aby transakcje były możliwe wcześniej powinniśmy zasilić konto środkami.

Listę miast, w których możliwe jest korzystanie z usługi znajdziesz TUTAJ.

Jeśli chcesz sprawdzić, co jeszcze potrafią aplikacje mobilne różnych banków sprawdź nasz Ranking mobilnych aplikacji bankowych.

ranking mobilnych aplikacji