11 lutego został ustanowiony przez Komisję Europejską jako Dzień Bezpiecznego Internetu. Ma to być okazją do promowania działań i postaw, które sprawiają, że użytkownik będzie czuł się bezpiecznie w sieci. Bank Millennium postanowił dodatkowo udostępnić część badania „Mobilny portret Polaka” związaną z bezpieczeństwem online.
Wynika z niej, że zaledwie 47% Polaków czuje się bezpiecznie podczas użytkowania Internetu. Aż 37% porusza się po sieci z dużą dozą niepewności. Co dziesiąty badany deklaruje, że nie czuje się w Internecie bezpiecznie. Poziom odczuć ankietowanych oszacowano na podstawie pięciostopniowej skali.
To, co może niepokoić to pewna opieszałość i nadmierny optymizm podczas korzystania z Internetu, zwłaszcza w kontekście powyższych wyników. Tylko 47% badanych deklaruje, że unika robienia zakupów online w niesprawdzonych sklepach i uważnie czyta powiadomienia z aplikacji bankowej lub SMS-y, zanim potwierdzi płatność. Jeszcze mniej uczestników korzysta z zabezpieczenia swoich urządzeń hasłem lub PIN-em (45% respondentów).
„Aż 40 proc. uczestników badanych dzieli się z innymi danymi do logowania, a niemal 45 proc. nie stosuje się do jednej z najprostszych zasad bezpieczeństwa w sieci i nie weryfikuje zawartości otrzymanej wiadomości. To pokazuje, jak ważna jest ciągła edukacja w tym zakresie” — mówi Jacek Cisło, kierownik Zespołu Analiz i Raportowania w Departamencie Bezpieczeństwa Banku Millennium.
Badanie „Mobilny Portret Polaka” zrealizował w dn. 25-29 października 2024 roku Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Zleceniodawcą był dział Public Relations Banku Millennium. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1068 osób metodą CAWI.
Źródło grafiki: Bank Millennium
850 zł + 6,25%
Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.
Od 01.01.2021
Dla osób poniżej 26 roku życia:
250 zł/250 zł/150 zł/200 zł
Łatwy