
Nowe rozwiązanie bank udostępnił w pierwszej kolejności wybranym użytkownikom ING Business. Asystent AI oparty na GenAI ma odpowiadać na najprostsze i najczęściej zadawane pytania dotyczące bankowości. Dzięki temu możliwe będzie szybkie uzyskiwanie odpowiedzi bez konieczności rozmowy z bankowym konsultantem.
„Nie zwalniamy tempa w rozwoju platformy ING Business i wprowadzamy kolejne innowacyjne rozwiązania, tym razem w oparciu o AI. Bankowość cyfrowa jest dziś naturalnym sposobem zarządzania biznesem. Ułatwianie klientom firmowym korzystania z naszych usług jest jednym z głównych priorytetów banku. Zależy nam na wzmacnianiu pozytywnych doświadczeń klientów poprzez m.in. zwiększanie dostępności wsparcia — docelowo do poziomu 24/7 — oraz automatyzację odpowiedzi na prostsze zagadnienia. Dlatego stawiamy na proste, w pełni samoobsługowe i intuicyjne rozwiązania, takie jak Asystent AI” – mówi Joanna Więcek, Dyrektor Tribe’u Business Banking Digital Experience w ING Banku Śląskim.
Po uruchomieniu czatu w ING Business klient połączy się z chatbotem opartym na sztucznej inteligencji. Narzędzie będzie odpowiedzialne za przygotowanie odpowiedzi na zadane przez niego pytanie. Dzięki GenAI będzie w stanie rozpoznać intencję pytającego. Jednak, w razie problemów, użytkownik będzie mógł poprosić o połączenie z bankowym konsultantem.
Docelowo nowa funkcjonalność będzie dostępna dla wszystkich klientów w ING Business w pierwszym kwartale 2026 roku.
Źródło grafiki: ING Bank Śląski
500 zł + do 5%
Osoby nieposiadające konta osobistego od 01.09.2024 r.
od 01.09.2024
500 zł
Łatwy