Jednym z podstawowych wymogów skorzystania z promocji bankowej jest posiadanie statusu nowego klienta. Nie oznacza to, że nigdy wcześniej nie mogliśmy mieć żadnych relacji z danym bankiem. W każdym regulaminie promocji bankowej określone jest kto będzie traktowany jako nowy klient.
Nowy klient to sformułowanie, które dotyczy uczestnika promocji bankowej i najczęściej produktu bankowego, który objęty jest promocją. Przykładowo, jeśli chcemy założyć konto osobiste w promocji to ten warunek będzie dotyczył właśnie tego produktu w danym banku. Jeśli posiadaliśmy lub wciąż posiadamy np. kartę kredytową to nie jest to powód do wykluczenia nas z udziału w promocji.
Nowym klientem jest zarówno osoba, która nigdy wcześniej nie posiadała danego produktu w banku, jak i ta, która go posiadała w przeszłości, ale z niego zrezygnowała.
Czym jest okres karencji?
W tym drugim przypadku, kiedy posiadaliśmy w przeszłości konto bankowe, czy kartę kredytową i ją zamknęliśmy istnieje zjawisko karencji. Banki określając w regulaminach, kim dla nich jest nowy klient wskazują termin, w którym nie mogliśmy być już posiadaczem takie produktu.
PRZYKŁAD: W promocji konta X nowym klientem jest osoba, która nie posiadała takiego konta w tym banku od 1 czerwca 2022 do 1 października 2023 (jest to właśnie okres karencji). Jeśli zamknęliśmy konto przed tą pierwszą datą to będziemy traktowani, jako nowy klient. Jeśli dopiero zamknęliśmy rachunek po 1 czerwca 2022 to niestety będziemy traktowani jako klient powracający. Bank otworzy nam ponownie konto, ale nie będzie ono brało udziału w promocji.
Dlaczego bankom zależy na nowych klientach?
Warunek bycia nowym klientem jest kluczowy, jeśli chcemy skorzystać z promocji bankowej. Banki organizując promocje swoich produktów, w których możemy zyskać czasami bardzo wysokie premie starają się zachęcić jak największą ilość klientów do skorzystanie z ich produktów i usług. Rozmiar banku często ocenia się przez pryzmat wielkości bazy klientów. Im ich liczba jest większa tym proporcjonalnie aktywa, którymi dysponuje bank są większe.
Dodatkowo warunek nowego klienta to po prostu zabezpieczenie przed osobami, które przykładowo zakładałby kilkakrotnie konto bankowe w promocji zaraz po odebraniu nagrody za poprzednią edycję.
Co po zawarciu umowy jako nowy klient?
Jeśli skorzystaliśmy z promocji bankowej i podpisaliśmy umowę o produkt nią objętej (wyrażając zgody marketingowe i akceptując regulamin) to należy spełniać warunki aktywności uprawniające do odebrania premii. Warunki aktywności to nic innego, jak korzystanie z produktu. Może to być:
zapewnienie wpływów zewnętrznych (przelewów) na konto,
wykonanie przelewów zewnętrznych,
wykonanie płatności kartą pątniczą lub BLIKiem,
czy logowanie do aplikacji bankowej banku.
Najczęściej spotykaną zasadą jest, że każdą część premii otrzymamy do końca miesiąca po miesiącu spełnienia warunków aktywności.
Chcesz być na bieżąco z promocjami bankowymi? Dołącz do -> naszej grupy na Facebooku <-, a wtedy żadna fajna oferta Ci nie ucieknie!
Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.
Od 01.01.2021
Warunki
250 zł za otwarcie konta, logowanie do aplikacji mobilnej, zapewnienie w ciągu 10 dni od otwarcia konta min. 1000 zł wpływu (min. 500 zł poniżej 26 roku życia) i jedną płatność kartą/BLIK;
250 zł za wydanie kartą/BLIK min 500 zł i zapewnienie min. 1000 zł wpływów w każdym z 3 miesięcy ;
150 zł za zapewnienie min. 1000 zł wpływów pochodzących z wynagrodzenia, renty, emerytur przynajmniej w 2 z 3 miesięcy;
200 zł na Goodie za założenie konta dla dziecka i spełnienie warunków.
Dla osób poniżej 26 roku życia:
zarejestruj swój numer telefonu w aplikacji mobilnej Banku Millennium (celem przelewów BLIK na telefon);
oraz zrealizuj min. 15 transakcji wirtualnym portfelem (np. Apple Pay/Google Pay) w sklepach stacjonarnych w ciągu 90 dni od otwarcia konta