zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Wyciek danych klientów banku. Decyzja Naczelnego Sądu Administracyjnego

Wyciek danych klientów banku. Decyzja Naczelnego Sądu Administracyjnego

26 listopada 2024 Komentarze ok. 1 minuta czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Naczelny Sąd Administracyjny wydał kilka dni temu decyzję dotyczącą Santander Bank Polska. Chodzi o wyciek danych klientów banku, który miał miejsce w 2018 roku. O nowych wiadomościach w tej długiej sprawie poinformował Dziennik Gazeta Prawna.

Szczegóły zdarzenia

Wyciek danych miał miejsce w listopadzie 2018 roku. Wtedy to firma kurierska pracująca na zlecenie Santander Bank Polska zgubiła bankowe przesyłki, które zawierały dane kilkuset bankowych klientów. Dokumenty w nienaruszonych przesyłkach odnaleziono po kilku dniach od zgubienia. W opinii banku było to wystarczające do znaczącego zmniejszenia ryzyka wycieku danych, wobec czego nie poinformowano klientów nim zagrożonych.

Wyciek danych i sądowa batalia

Stanowiska banku nie podzielił jednak Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO). Naruszenie uznano za poważne, a na jego skutek nałożono na bank karę w wysokości 1,4 mln zł. Dodatkowo instytucję zobowiązano do poinformowania klientów zagrożonych w opinii urzędu utratą tożsamości.

Bankowi nie przyniosło sukcesu odwołanie się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA), który utrzymał decyzję UODO. Santander Bank Polska postanowił odwołać się jednak do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Decyzja tego organu zapadła kilka dni temu. NSA uznał rację Santander Bank Polska i wstrzymał wykonanie decyzji UODO.

Finalnie oznacza to więc, że bank nie będzie musiał informować klientów o zaistniałym incydencie. Choć niewątpliwie dzięki tej historii dowiedziało się o niej znacznie więcej osób, niż tylko sami zainteresowani.


Czytaj więcej

TAG:

Komentarze (0)

Konto Santander
Konto Santander
Premia

1200 zł +4%

Karencja

Osoby nieposiadające konta osobistego w Santander Banku Polska od co najmniej 01.11.2022.

Od 01.11.2022

Warunki
  • 100 zł za samo otwarcie konta osobistego;
  • 400 zł za aktywność przez 4 miesiące (min. 1000 zł wpływu, jedną płatność kartą lub BLIKIEM i jedno logowanie do aplikacji);
  • 100 zł za spełnienie wszystkich warunków aktywności;
  • 100 zł w Programie Poleceń;
  • 200 zł za konto dla dziecka;
  • 300 zł zwrotu za zapłacone rachunki.

(szczegóły)

1200 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część