zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Wizz Air z zarzutami prezesa UOKiK. Chodzi o reklamacje bagażowe

Wizz Air z zarzutami prezesa UOKiK. Chodzi o reklamacje bagażowe

11 grudnia 2024 Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Pracowita końcówka roku ma miejsce w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po Tutlo kolejną firmą, której prezes UOKiK postawił zarzuty, jest Wizz Air.

Skargi konsumentów na kolejny podmiot

Klienci linii lotniczej informowali urząd o problemach z realizacją reklamacji. Dotyczyły one uszkodzonych podczas lotu bagaży. Zdaniem klientów firma nie odpowiadała na ich zgłoszenia i ignorowała także inne próby kontaktu. W efekcie prezes UOKiK zdecydował o postawieniu spółce Wizz Air Hungary z siedzibą w Budapeszcie zarzutów naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Zarzuty wobec Wizz Air

Przy obsłudze reklamacji pasażerów firma Wizz Air współpracuje z firmą PS. Service z Warszawy. Przewoźnik wymagał, by po zgłoszeniu problemów z bagażem w biurze reklamacji na lotnisku i sporządzeniu Raport Niezgodności Własności (Property Irregularity Report – PIR) podróżni skontaktowali się z PS. Service. Spółka nie nadzorowała jednak pracy partnera w kwestii powierzonych mu zadań. W opinii klientów kontakt z nim był praktycznie niemożliwy. Wobec tego podróżni nie otrzymywali w ustawowym terminie 14 dni odpowiedzi na swoje reklamacje.

„Przedsiębiorca ponosi ryzyko opóźnień związanych m.in. z obsługą reklamacji. Jeśli powierza swojemu kontrahentowi konkretne obowiązki, powinien dbać o ich prawidłowe wykonywanie. Spółka Wizz Air, pomimo otrzymania informacji o problemach z reklamacjami bagażowymi, nie wpływała na standardy pracy firmy, z którą współpracuje, ani nie dokonywała zmian w tym zakresie, przez co narażała konsumentów na straty i niepotrzebne niedogodności” – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Co więcej, zdaniem UOKiK Wizz Air przekazuje podróżnym wprowadzające w błąd informacje o zasadach swojej odpowiedzialności za zniszczenie, uszkodzenie lub utratę bagażu rejestrowanego podczas lotu bądź w czasie gdy był on pod opieką przewoźnika. Chodzi o wyłączenie odpowiedzialności spółki w wypadku stwierdzenia, że problem wynika ze słabej jakości, wady lub przeładowania bagażu bądź z normalnego zużycia w ramach transportu. Według urzędu ma być to niezgodne z Konwencją Montrealską.

Jeśli opisane zarzuty się potwierdzą, przewoźnikowi grozi kara finansowa w wysokości do 10% obrotów za każdą zakwestionowaną praktykę.


Czytaj więcej

TAG:

Komentarze (0)

Konto Millennium 360º
Konto Millennium 360º
Premia

650 zł + 6,25%

Karencja

Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.

Od 01.01.2021

Warunki
  • 250 zł za otwarcie konta, logowanie do aplikacji mobilnej, zapewnienie w ciągu 10 dni od otwarcia konta min. 1000 zł wpływu i jedną płatność kartą/BLIK;
  • 250 zł za zalogowanie się do aplikacji oraz wydanie kartą/BLIK min 500 zł, min. jedno logowanie do aplikacji mobilnej i zapewnienie min. 1000 zł wpływów w każdym z 5 miesięcy ;
  • 150 zł za zapewnienie min. 1000 zł wpływów pochodzących z wynagrodzenia, renty, emerytur przynajmniej w 2 z 3 miesięcy.

(czytaj więcej)

250 zł/250 zł/150 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część