Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Strona główna Poradniki Przenoszenie konta osobistego przy zmianie banku – jak to zrobić?

Przenoszenie konta osobistego przy zmianie banku – jak to zrobić?

Przenoszenie konta osobistego nie jest już tak skomplikowane, jak kiedyś. W dzisiejszych czasach to nowy bank pomoże Ci w tym, a czasami nawet nagrodzi premią!

Przenoszenie konta osobistego

Przenoszenie konta osobistego

Wybierając swoje pierwsze podstawowe konto osobiste nikt nie zakłada, że trzeba będzie się kiedyś rozstać z wybranym przez nas bankiem. Dlatego czytamy recenzje kont, odwiedzamy porównywarki, aby nasz ostateczny wybór spełniał wszystkie oczekiwania. Niestety w życiu nic nie jest wieczne, dlatego z czasem możemy stwierdzić, że nasz pierwotny wybór nie był do końca właściwy, lub zasady korzystania z konta, czy jego funkcjonalność uległy pogorszeniu.

Ułatwiona procedura przenoszenia konta

Do niedawna przeniesienie konta z jednego banku do drugiego wiązało się z koniecznością przygotowania szeregu pism oraz oczekiwaniem na pozytywne rozpatrzenie naszych próśb. Na szczęście na podstawie wdrożonej w 2010 roku rekomendacji Związku Banków Polskich banki mają obowiązek ułatwić swoim klientom przenoszenie rachunków osobistych do innych placówek. Możemy to zrobić osobiście, lub przy pomocy nowego banku, do którego zamierzamy przenieść rachunek. Niektóre banki nawet premiują taką formę zakładania konta nagrodami pieniężnymi, jak Credit Agricole, czy Nest Bank.

Jak to wygląda w praktyce?

Ponownie należy przejrzeć dostępne obecnie propozycje kont bankowych. Wziąć pod uwagę wszystkie ważne dla nas aspekty funkcjonalności rachunku oraz ewentualnych opłat, jakie przyjdzie nam za nie płacić. Warto odwiedzić ranking kont osobistych, aby mieć szerokie spojrzenie na obecną ofertę, a następnie wybrać kilka propozycji i dokładnie się im przyjrzeć.

Zawnioskuj o otwarcie nowego konta. W dzisiejszych czasach mało kto udaje się w tym celu do palcówki banku. Wszystkie formalności związane z otwarciem nowego rachunku oraz jego obsługą załatwimy elektronicznie (przez internet). Ważnym jest, aby przed założeniem nowego konta i jego aktywacją nie rezygnować z poprzedniego. Ułatwi to przetransferowanie środków oraz przepisanie ewentualnych zleceń stałych.

Posiadając chwilowo dwa aktywne konta możemy przystąpić do przeniesienia środków oraz ewentualnie zapisanych danych kontrahentów na nowy rachunek. Możemy jednak wybrać bardziej kompleksowy oraz ułatwiony sposób, a mianowicie zlecić przeniesienie konta nowemu bankowi. Wystarczy, że złożymy odpowiednie upoważnienie oraz deklarację, a nowy bank przeniesie na nasz nowy rachunek nie tylko pozostałe środki, ale zapisane zlecenia stałe, polecenia przelewów, poinformuje o zmianie numeru konta ZUS, US a także naszego pracodawcę J

Na koniec pozostaje nam jedynie zamknąć poprzedni rachunek. Również i w tym przypadku może nam pomóc nowy bank. Jeśli jednak postanowimy samodzielnie rozstać się z dotychczasowym bankiem koniecznie uważnie dowiedzmy się, jakie są warunki rozwiązania umowy o prowadzenie konata. O tym jak najłatwiej i najskuteczniej zamkniesz konto w konkretnym banku przeczytasz w naszym poradniku – Jak zamknąć konto osobiste?

Czy można przenieść również numer konta z poprzedniego banku?

Niestety nie jest to możliwe, choć wielu osobom może się kojarzyć np. sytuacja z przeniesieniem numeru telefonu od jednego operatora do drugiego. Jeśli chodzi o numery rachunków rozliczeniowo-oszczędnościowych, to sytuacja jest bardziej skomplikowana, gdyż część z 26-cio cyfrowego numeru przypisana jest tylko do konkretnego banku. A więc tym bardziej jeśli nie chce nam się aktualizować tego numeru w urzędach oraz u pracodawcy poprośmy o pomoc nowy bank 🙂