Badanie dotyczące korzystania z nowoczesnej bankowości przez seniorów przeprowadzono na zlecenie Santander Consumer Bank (SCB). Stale zwiększająca się liczba osób po 60. roku życia, które korzystają z bankowości internetowej, sprawia, że banki muszą dostosowywać swój przekaz tak, by był zrozumiały również dla seniorów.
Aż 55% z nich docenia stosowanie prostego języka i zrozumiałej komunikacji podczas bankowej obsługi. 29% badanych uznaje, że ważne jest, by skomplikowane terminy w umowie były dodatkowo wyjaśniane. 22% seniorów uważa, że dobrym pomysłem jest przeznaczenie dla nich oddzielnego stanowiska obsługi klienta.
Część z sugestii przedstawionych w badaniu można także przenieść do obszaru bankowości internetowej. Zwłaszcza że połowa z badanych obawia się oszustwa podczas korzystania z tej usługi. Jako przyczynę obaw wskazują głównie brak zrozumienia technologii oraz internetowe zagrożenia. Co piąty badany senior (20%) uważa, że bankowe aplikacje są zbyt skomplikowane w obsłudze. 15% z ankietowanych wskazuje, że hasła do bankowości internetowej są zbyt skomplikowane, przez co zapamiętanie ich oraz PINu stanowi dla nich największą trudność.
Badanie przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na grupie 1000 osób powyżej 60 lat.
700 zł
Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.12.2022.
od 31.12.2022
700 zł
Łatwy