zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Reklamacje w VeloBanku z asystą AI. Bank wyznacza trendy

Reklamacje w VeloBanku z asystą AI. Bank wyznacza trendy

17 czerwca 2025 (Aktualizacja 17.06.2025) Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

VeloBank po raz kolejny korzysta z dostępnych innowacji, by poprawić jakość obsługi klienta. W kluczowym procesie, którym są reklamacje, pracowników wesprą agenci AI.

Specyfika procesu reklamacji

Bank podkreśla, że w przypadku reklamacji klientów często kluczowe jest szybkie działanie. Przyspieszenie może stać się udziałem nowych technologii. W oparciu o pozytywne doświadczenia w wykorzystywaniu GenAI VeloBank wdrożył wieloagentowy system, który pomoże pracownikom obsługiwać reklamacje.

Reklamacje z pomocą AI

W nowy proces zaangażowano trzech agentów AI. Pierwszy z nich automatycznie rozpoznaje najistotniejsze dane ze zgłoszenia, takie jak numer rachunku klienta czy dane osobowe. Na ich podstawie wypełnia konkretne pola w formularzu. Zadaniem drugiego z agentów jest przypisanie reklamacji do właściwej kategorii. Trzeci agent AI na podstawie danych z systemów banku formułuje rekomendację dotyczącą decyzji w procesie reklamacyjnym. Całość procesów nadzoruje pracownik banku. To również jego zadaniem jest podjęcie ostatecznej decyzji.

Prace projektowe były realizowane w kilku strumieniach złożonych z zespołów biznesowych i technicznych VeloBanku i Accenture.

„VeloBank w partnerstwie z Accenture po raz kolejny sięga po najnowszą technologię, by usprawnić codzienną pracę zespołu, a tym samym podnieść jakość obsługi procesu reklamacyjnego. Po pozytywnym przyjęciu przez specjalistów VeloBanku wdrożenia chatbota GenAI wspierającego pracowników call center udzielających informacji o „Bezpiecznym kredycie 2%” zdecydowaliśmy się na realizację zaawansowanego projektu w architekturze wieloagentowej. Tym razem wdrożenie pomoże radykalnie przyspieszyć realizację zapytań reklamacyjnych, co po stronie banku wprost przełoży się na wydajność zespołów, zaś po stronie klienckiej na odbiór marki, jako nowoczesnej i ułatwiającej codzienne bankowanie” – mówi Jakub Chamernik, Dyrektor Obszaru Operacji w VeloBanku.

W przyszłości planowany jest dalszy rozwój tej funkcjonalności. Efektem ma być zwiększenie automatyzacji również w obszarach przyjmowania i wsparcia rozpatrywania reklamacji.


Czytaj więcej

TAG:

Komentarze (0)

VeloKonto
VeloKonto
Premia

Pakiet Medyczny (zniżka)

Karencja

Zniżki wymagają uczestnictwa w VeloKorzyściach.

brak

Warunki
  • W ramach VeloKorzyści możesz zbierać punkty w 4 poziomach, w ramach których odbierasz atrakcyjne benefity.
  • Zniżki na Pakiet Medyczny uzależnione są od poziomu:

Cena bez zniżki:
Wariant indywidualny 108 zł / Wariant rodzinny 414 zł

Cena ze zniżką:
Poziom I – Wariant indywidualny 36 zł / Wariant rodzinny 138 zł
Poziom II – Wariant indywidualny 36 zł / Wariant rodzinny 138 zł
Poziom III – Wariant indywidualny 18 zł / Wariant rodzinny 99 zł
Poziom IV – Wariant indywidualny 0 zł / Wariant rodzinny 69 zł

Nawet 0 zł za Pakiet Medyczny

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część