Bank podkreśla, że w przypadku reklamacji klientów często kluczowe jest szybkie działanie. Przyspieszenie może stać się udziałem nowych technologii. W oparciu o pozytywne doświadczenia w wykorzystywaniu GenAI VeloBank wdrożył wieloagentowy system, który pomoże pracownikom obsługiwać reklamacje.
W nowy proces zaangażowano trzech agentów AI. Pierwszy z nich automatycznie rozpoznaje najistotniejsze dane ze zgłoszenia, takie jak numer rachunku klienta czy dane osobowe. Na ich podstawie wypełnia konkretne pola w formularzu. Zadaniem drugiego z agentów jest przypisanie reklamacji do właściwej kategorii. Trzeci agent AI na podstawie danych z systemów banku formułuje rekomendację dotyczącą decyzji w procesie reklamacyjnym. Całość procesów nadzoruje pracownik banku. To również jego zadaniem jest podjęcie ostatecznej decyzji.
Prace projektowe były realizowane w kilku strumieniach złożonych z zespołów biznesowych i technicznych VeloBanku i Accenture.
„VeloBank w partnerstwie z Accenture po raz kolejny sięga po najnowszą technologię, by usprawnić codzienną pracę zespołu, a tym samym podnieść jakość obsługi procesu reklamacyjnego. Po pozytywnym przyjęciu przez specjalistów VeloBanku wdrożenia chatbota GenAI wspierającego pracowników call center udzielających informacji o „Bezpiecznym kredycie 2%” zdecydowaliśmy się na realizację zaawansowanego projektu w architekturze wieloagentowej. Tym razem wdrożenie pomoże radykalnie przyspieszyć realizację zapytań reklamacyjnych, co po stronie banku wprost przełoży się na wydajność zespołów, zaś po stronie klienckiej na odbiór marki, jako nowoczesnej i ułatwiającej codzienne bankowanie” – mówi Jakub Chamernik, Dyrektor Obszaru Operacji w VeloBanku.
W przyszłości planowany jest dalszy rozwój tej funkcjonalności. Efektem ma być zwiększenie automatyzacji również w obszarach przyjmowania i wsparcia rozpatrywania reklamacji.
Pakiet Medyczny (zniżka)
Zniżki wymagają uczestnictwa w VeloKorzyściach.
brak
Cena bez zniżki:
Wariant indywidualny 108 zł / Wariant rodzinny 414 zł
Cena ze zniżką:
Poziom I – Wariant indywidualny 36 zł / Wariant rodzinny 138 zł
Poziom II – Wariant indywidualny 36 zł / Wariant rodzinny 138 zł
Poziom III – Wariant indywidualny 18 zł / Wariant rodzinny 99 zł
Poziom IV – Wariant indywidualny 0 zł / Wariant rodzinny 69 zł
Nawet 0 zł za Pakiet Medyczny
Łatwy