To nie pierwsze działanie oszustów, w którym do uwiarygodnienia używają powszechnie znanych instytucji. Tym razem jest to Poczta Polska, która ma być nadawcą wiadomości e-mail o rzekomej przesyłce. Uwierzenie w autentyczność tej korespondencji może być przykre w skutkach.
„W kampanii, którą obecnie obserwujemy, wykorzystuje się zaufanie do Poczty Polskiej i przyzwyczajenie użytkowników do powiadomień o przesyłkach. To klasyczny przykład tzw. spoofingu zaufania. Niedawno, bo jeszcze w wakacje informowaliśmy o podobnych działaniach oszustów. Dzięki szybkim zgłoszeniom i współpracy z innymi podmiotami jesteśmy w stanie blokować takie strony i ograniczać zasięg kampanii wyłudzeń, ale to zawsze indywidualny użytkownik jest pierwszą linią obrony” – mówi Krzysztof Romasz, dyrektor Biura Cyberbezpieczeństwa i Standardów Poczty Polskiej.
Wspomniane wiadomości e-mail mają tytuł „Twoja paczka oczekuje”. Informuje się w nich o rzekomej konieczności uregulowania należności celem dostarczenia przesyłki. W rzeczywistości kliknięcie w link może skutkować zainfekowaniem komputera złośliwym oprogramowaniem, wyciekiem danych, lub nawet przejęciem rachunku bankowego.
Poczta Polska podkreśla, że nie jest nadawcą tego typu wiadomości. Podmiot zaleca, by każdą wiadomość, która wzbudza wątpliwości szczegółowo weryfikować. W tym celu można je przesyłać do zespołu CERT Poczty Polskiej.
720 zł
Klienci, którzy nie posiadali, ani nie współposiadali Konta Otwartego na Ciebie od 19.05.2023.
19.05.2023
+200 zł w Programie Bezcenne Chwile
100 zł + 620 zł
Łatwy