Popularność poszczególnych metod płatności w Polsce zbadano w raporcie pt. „Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2024”. Jego autorem jest POLASIK Research. Płatności bezgotówkowe w 2024 roku były zdominowane przez transakcje kartami płatniczymi (41%). Na drugiej pozycji z wynikiem 18% znalazły się płatności mobilne NFC. Transakcje BLIK stanowiły 4%.
Co ciekawe jeszcze w 2005 udział płatności cyfrowych w liczbie płatności detalicznych wynosił zaledwie 2%. Wartość 69% osiągnięta w ubiegłym roku obrazuje, jak duża zmiana dokonała się w zwyczajach płatniczych Polaków.
Rozwój krajowego sektora płatności bezgotówkowych to temat kampanii We Did It In Poland. W jej ramach startuje międzynarodowa kampania branżowa fintech przy współpracy Fundacji WłączeniPlus z Fundacją Polska Bezgotówkowa – Pay As You Like. Działania mają na celu promowanie nowoczesnego ekosystemu płatności bezgotówkowych, który rozwija się w Polsce.
„Kolejna odsłona kampanii We Did It In Poland to odpowiedź na rosnące zainteresowanie tym, co dzieje się w polskim sektorze technologicznym i finansowym. Widzimy, że polski rynek płatności bezgotówkowych rozwija się dynamicznie i może być inspirującym przykładem skutecznej cyfryzacji. Celem kampanii jest pokazanie tego postępu w szerszym, międzynarodowym kontekście – jako dowodu na to, że Polska nie tylko adaptuje nowoczesne rozwiązania, ale robi to na dużą skalę i z imponującą skutecznością” – mówi Olga Kozierowska, pomysłodawca kampanii We Did It In Poland, członek Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, prezes Fundacji WłączeniPlus.
Kampania startuje 11 czerwca. W jej ramach powstał spot telewizyjny, który będzie emitowany w telewizji anglojęzycznej w Europie i na świecie.
do 828 zł + do 6%
Osoby nieposiadające konta od 01.10.2023.
od 01.10.2023
do 828 zł
Łatwy