zgarnijpremie.pl » Wiadomości » PKO BP korzysta ze sztucznej inteligencji. Używa jej do lepszego dopasowania oferty

PKO BP korzysta ze sztucznej inteligencji. Używa jej do lepszego dopasowania oferty

16 kwi 2024 Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Algorytmy uczenia maszynowego są stosowane przez PKO BP. Bank robi to, by właściwie dopasowywać ofertę do potrzeb swoich klientów. Taką informację podał w komunikacie na swojej stronie internetowej.

Budowa bankowości przyszłości

Zdaniem zarządzających PKO BP cechą bankowości przyszłości jest jej dopasowanie do potrzeb konkretnego klienta. W celu stałego polepszania jakości swoich usług bank wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych i personalizacji oferty. Narzędzia AI mają także umożliwić stosowanie nowych form kontaktu z klientem. 

„Bankowość przyszłości to bankowość internetowa i mobilna dopasowana do potrzeb każdego użytkownika. Personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy machine learning otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem. W PKO Banku Polskim zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. Obecnie już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe” – tłumaczy dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO BP Marcin Bednarski.

Korzystanie z najnowocześniejszych rozwiązań

W komunikacie bank podkreśla, że już od dawna korzysta z najnowocześniejszych technologii. Robi to, by poprawić jakość swoich usług i relację z klientem. Na dziś blisko połowie użytkowników strony internetowej banku prezentowane są personalizowane treści. Podstawą jest analiza danych ich dotyczących. Dzięki nim bank może na przykład w prosty sposób zaproponować ofertę nowej polisy dla klienta, któremu kończy się aktualne OC. W dalszej kolejności personalizacja ma objąć wszystkich klientów banku.

„Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla poszczególnych grup i segmentów klientów. Planowana hiperpersonalizacja w niedalekiej przyszłości zastąpi standardowe kampanie CRM i będzie rozwijana, by tworzyć unikalną ofertę dla każdego użytkownika. Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług” – głosi część treści komunikatu.


Czytaj więcej

Komentarze (0)

Konto za Zero
Konto za Zero
Premia

300 zł

Karencja

Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2022.

Od 01.01.2022

Warunki

po 50 zł zwrotu miesięcznie przez 6 miesięcy za korzystanie z karty płatniczej do konta.

(czytaj dalej)

Do 300 zł zwrotu

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część