W swoich działaniach oszuści coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych. Zamieszczają w nich fałszywe reklamy. Przedstawiając się w nich jako bank, zachęcają do pobrania nowej wersji aplikacji lub zalogowania się na stronę banku. Często do takiego działania motywują atrakcyjnymi profitami.
Należy pamiętać, że każde logowanie do banku musi się odbywać z jego oficjalnej strony, a w przypadku aplikacji mobilnej, musi być ona pobrana z autoryzowanego źródła. Linki od oszustów zawierają złośliwe oprogramowanie, które może umożliwić im przejęcie kontroli nad naszym urządzeniem. Coraz częściej ofiarą oszustwa można paść również podczas rozmowy telefonicznej.
Bank Pekao S.A. opublikował na swojej stronie internetowej szereg wskazówek, sugerujących, w jaki sposób nie paść ofiarą oszustwa. Bank przypomina, że podczas logowania wymaga podania jedynie wybranych znaków z hasła. Z tego powodu strona, która żąda podania całego hasła, powinna wzbudzić nasze podejrzenia.
Podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie należy podawać hasła do konta lub PINu. Bank uczula na fakt, że o takie dane nigdy nie poprosi jego pracownik. Przypomina także o dokładnym czytaniu powiadomień autoryzacyjnych. Nigdy nie należy zatwierdzać transakcji, której nie wykonaliśmy.
Jeśli przypuszczamy, że padliśmy ofiarą oszustwa, należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie bank. Podczas rozmowy z konsultantem należy podać wszystkie szczegóły, a także dokonać blokady dostępu do bankowości internetowej. W dalszej kolejności należy wygenerować nowe hasła dostępu. O możliwości popełnienia przestępstwa należy również powiadomić organy ścigania.
300 zł + 7%
Klienci, którzy nie posiadali konta w Banku Pekao od 01.04.2022.
od 01.04.2022
150 zł + 150 zł
Bardzo łatwy