Nest Bank przypomina o metodzie działania oszustów. Dzwonią oni do klientów banku, informując, że na rachunku klienta dochodzi właśnie do próby oszustwa. By uchronić przed nim środki, zachęcają do ich przelewu na tzw. rachunek techniczny. W rzeczywistości konto to należy do oszustów. Przekazanie na nie środków wiąże się z ich bezpowrotną utratą.
Ponieważ schemat oszustwa jest dobrze znany, a w społeczeństwie rośnie świadomość konieczności weryfikowania tożsamości rzekomego pracownika banku, również oszuści postanowili z tego skorzystać. Nest Bank informuje, że obecnie na prośbę o weryfikację podczas rozmowy wysyłają oni wiadomość SMS z fałszywymi danymi, między innymi numerem identyfikacyjnym.
Bank przypomina, że taka wiadomość nigdy nie jest wysyłana przez pracownika banku. Jedyną formą weryfikacji tożsamości pracownika stosowaną przez Nest Bank jest powiadomienie PUSH w aplikacji mobilnej, które wysyła on podczas rozmowy z klientem. W obliczu nowych metod oszustów bank zaleca szczególną ostrożność i śledzenie na bieżąco komunikatów dotyczących bezpieczeństwa na stronie internetowej banku.
400 zł +8,6% do 50 tys. zł
Nowy klient, który nie posiada konta osobistego w Nest Banku od przynajmniej 01.01.2021.
01.01.2021
Za otwarcie Nest Konta jako nowy klient z kartą oraz wyrażonymi zgodami marketingowymi i w każdym z 8 miesięcy:
400 zł zwrotu
Łatwy