Wielu z klientów banków z pewnością zdarzyło się zapomnieć hasła dostępowego i w konsekwencji zablokować swój dostęp do systemów bankowości elektronicznej. Często jego odblokowanie wiązało się z koniecznością kontaktu z bankowym pracownikiem poprzez infolinię. Mniej czasochłonne wyjście z tej sytuacji zaproponował swoim klientom Bank Pocztowy. Nowe rozwiązanie korzysta z weryfikacji tożsamości klienta za pomocą aplikacji mObywatel.
Funkcjonalność jest już dostępna zarówno dla klientów detalicznych, jak i dla mikroprzedsiębiorców. By z niej skorzystać, pod okienkiem logowania do bankowości internetowej należy wybrać „Nie pamiętasz hasła lub nie wiesz, jak się zalogować?”, a następnie „Odblokuj dostęp”. Kolejnym krokiem jest wskazanie opcji „mObywatel”.
W dalszej kolejności system będzie wymagał zeskanowania QR-kodu aplikacją mObywatel lub przepisania do aplikacji wyświetlonego kodu cyfrowego. Po poprawnej autoryzacji i weryfikacji danych dostęp do konta zostanie przywrócony. Jeśli jednak wciąż nie pamiętamy poprawnego hasła logowania, to będziemy musieli skorzystać z dodatkowej opcji jego zmiany.
To kolejna z innowacji, które w ostatnim czasie zaproponował Bank Pocztowy. Kilka miesięcy temu udostępnił on swoim klientom możliwość odblokowania dostępu do bankowości elektronicznej za pomocą pytania weryfikacyjnego.
650 zł + 6,5 do 20 000 zł
Uczestnik nie może posiadać konta osobistego w Banku Pekao od 01.01.2024.
od 01.01.2024
250 zł + 400 zł
Łatwy