zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Mobilny Portret Polaka. Badanie Banku Millennium pokazuje prawdę o telefonach komórkowych

Mobilny Portret Polaka. Badanie Banku Millennium pokazuje prawdę o telefonach komórkowych

15 stycznia 2025 Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Aż 93% Polaków korzysta z telefonu komórkowego więcej niż raz dziennie. Tak wynika z badania „Mobilny Portret Polaka”, przeprowadzonego na zlecenie Banku Millennium.

„Mobilny Portret Polaka”

„Mobilny Portret Polaka” to badanie, które Departament Public Relations Banku Millennium po raz pierwszy zlecił w 2018 roku. Instytucja uznała, że upływ 7 lat to dobra okoliczność, by sprawdzić, jak obecnie wyglądają preferencje i zwyczaje Polaków w zakresie użytkowania telefonów komórkowych.

Badanie zrealizowano w październiku 2024 roku za pośrednictwem Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Respondentami była reprezentatywna grupa 1068 osób pozyskana metodą CAWI.

Telefon ważniejszy niż portfel

W okresie przerwy pomiędzy kolejnymi edycjami badania znacząco ewoluowało znaczenie telefonu komórkowego w świadomości Polaków. Obecnie aż 61% badanych zadeklarowało, że bardziej uciążliwe byłoby dla nich, gdyby wychodząc z domu, zapomnieli telefonu niż portfela. W pierwszej edycji dla większości respondentów gorszy byłby brak portfela (55% ogółu). Zmiana z pewnością wynika z faktu, że współcześnie telefony komórkowe są w stanie zastąpić większość funkcji, do których w przeszłości niezbędny był portfel i przechowywane w nim dokumenty. Potwierdza to fakt, że aż 96% badanych deklaruje korzystanie z Internetu w telefonie komórkowym.

„Choć powszechność korzystania z internetu w telefonie już nie zaskakuje, to wśród sposobów jego wykorzystania warta odnotowania jest wysoka pozycja bankowości mobilnej. Aplikacja mobilna banku jest tak powszechna jak komunikatory czy media społecznościowe, z których korzysta 69 proc. badanych. Wynik ten jest na podobnie wysokim poziomie niemal we wszystkich grupach wiekowych, nawet w grupie 55+, która również osiąga imponujące 65 proc. Pokazuje to, jak bardzo usługi bankowe są obecne w naszym życiu, również dzięki udostępnieniu funkcji ułatwiających załatwianie codziennych spraw, takich jak zakupy, poruszanie się komunikacją miejską czy samochodem, rozliczanie się z bliskimi oraz załatwianie formalności urzędowych” – komentuje Katarzyna Dobosz, ekspertka ds. badań i projektowania CX w Departamencie Jakości w Banku Millennium.

Choć telefony komórkowe stają się ważnym elementem codziennego życia, pociesza fakt, że przynajmniej w teorii nie przejmują władzy nad ich właścicielami. Większość badanych Polaków deklaruje, że nie korzysta z telefonu w czasie rozmowy z kimś w cztery oczy (76%), podczas posiłku (59%), ani w toalecie (55%). Miejmy nadzieję, że nie są to jedynie deklaracje.


Czytaj więcej

TAG:

Komentarze (0)

Konto Millennium 360º
Konto Millennium 360º
Premia

650 zł + 6,25%

Karencja

Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.

Od 01.01.2021

Warunki
  • 250 zł za otwarcie konta, logowanie do aplikacji mobilnej, zapewnienie w ciągu 10 dni od otwarcia konta min. 1000 zł wpływu i jedną płatność kartą/BLIK;
  • 250 zł za zalogowanie się do aplikacji oraz wydanie kartą/BLIK min 500 zł, min. jedno logowanie do aplikacji mobilnej i zapewnienie min. 1000 zł wpływów w każdym z 5 miesięcy ;
  • 150 zł za zapewnienie min. 1000 zł wpływów pochodzących z wynagrodzenia, renty, emerytur przynajmniej w 2 z 3 miesięcy.

(czytaj więcej)

250 zł/250 zł/150 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część