zgarnijpremie.pl » Poradniki » Finanse codzienne - poradniki » Jak rozstać się z klasą, czyli metody wypowiedzenia umowy w różnych bankach.

Jak rozstać się z klasą, czyli metody wypowiedzenia umowy w różnych bankach.

14 czerwca 2024 (Aktualizacja 16.07.2024) Komentarze ok. 3 minut czytania 5.00 / 5 (1)
Oceń:
Wojciech Wojtczak
Wojciech Wojtczak – redaktor portalu Zgarnijpremie.pl. Absolwent Dolnośląskiej Szkoły …
[email protected]

Otwierając konto osobiste w danym banku musimy mieć świadomość, że nie jesteśmy skazani na ten jeden rachunek do końca swoich dni. Z różnych powodów mamy możliwość zrezygnowania z rachunku bankowego, karty płatniczej, karty kredytowej, lokaty bankowej oraz każdego innego produktu bankowego w każdej chwili. W zależności od banku istnieje kilka ścieżek złożenia dyspozycji zamknięcia przykładowego konta.

Metody rozwiązywania umowy w poszczególnych bankach:

Alior BankLISTOWNIEINFOLINIAONLINEW ODZIALE
Citi HandlowyLISTOWNIEINFOLINIAONLINEW ODZIALE
VeloBankLISTOWNIEONLINEW ODZIALE
ING Bank ŚląskiLISTOWNIEONLINEW ODZIALE
mBankLISTOWNIEINFOLINIAONLINEW ODZIALE
Bank MillenniumLISTOWNIEINFOLINIAONLINEW ODZIALE
Nest BankLISTOWNIE oraz EMAILINFOLINIAONLINEW ODZIALE
Bank PKO BPLISTOWNIEONLINEW ODZIALE
BNP ParibasLISTOWNIEINFOLINIAW ODZIALE
Bank PocztowyLISTOWNIEONLINEW ODZIALE
Santander BPLISTOWNIEINFOLINIAONLINEW ODZIALE
Pekao SALISTOWNIEONLINEW ODZIALE

Na co zwrócić uwagę przed zamknięciem konta bankowego, czy karty kredytowej?

W przypadku rezygnacji z konta osobistego lub firmowego należy upewnić się, że na rachunku nie widnieją żądne zaległości np. w postaci niespłaconego debetu, czy opłat za konto, kartę do konta lub innej odpłatnej usługi. W przypadku karty kredytowej może to być nieuregulowane zadłużenie. Jeśli zobowiązania wobec banku nie zostaną uregulowane to bank nie przyjmie dyspozycji rozwiązania umowy o produkt bankowy.

Jeśli do konta bankowego mieliśmy wydaną kartę płatniczą i nie będziemy już z niej korzystać to warto zrezygnować z niej wcześniej. Najczęściej i najszybciej można to zrobić samodzielnie zastrzegając kartę w aplikacji mobilnej banku lub po zalogowaniu na konto w bankowości internetowej.

W wielu bankach istnieje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Mając to na uwadze warto uwzględnić ten okres i np. zostawić na koncie odpowiednią ilość środków na poczet opłaty za rachunek, czy kartę debetową.

Jeśli na zamykanym koncie bankowym zostały jakieś środki to warto je wypłacić na inne konto w trakcie trwania okresu wypowiedzenie lub wskazać bankowi numer innego konta, na które wypłacić pozostałe oszczędności po upływie tego okresu.

Jakie istnieją metody rozwiązania umowy z bankiem?

Procesy zamykania kont bankowych, kart płatniczych i innych produktów w większości banków są podobne. Niektóre banki wypracowały własne i wygodne metody składania dyspozycji dla posiadanych produktów bankowych, ale do najczęściej spotykanych należą:

Wizyta w oddziale – najbardziej tradycyjna metoda wymagająca odszukania najbliższego oddziału banku. Możemy jednak upewnić się, że bank przyjął naszą dyspozycję oraz poprosić o wydrukowane potwierdzenie przyjęcia dyspozycji;

Poprzez infolinię – dzwoniąc pod numer wskazany przez bank możemy zgłosić konsultantowi chęć zamknięcia produktu bankowego. Pracownik banku po potwierdzeniu naszej tożsamości przeprowadzi nas przez proces zamykania konta/karty;

Korespondencyjnie – wymaga napisania oświadczenia zawierającego nasze dane osobowe, wskazanie produktu bankowego dotyczącego wypowiedzenia, opatrzenia własnoręcznym podpisem (który zgadza się ze wzorem naszego podpisu w banku) oraz wysłaniem na główny adres korespondencyjny danego banku;

W bankowości elektronicznej – najwygodniejszy sposób samodzielnego złożenia deklaracji w serwisie transakcyjnym po zalogowaniu na konto. W praktyce złożenie chęci zamknięcia konta trwa do kilku minut.

Trudności związane z zakończeniem współpracy z bankiem

Bankom naturalnie zależy na posiadaniu, jak największej bazy klientów. Dlatego otrzymując informację od klienta, że planuje rozwiązać umowę starają się go od tego odwieźć. W tym celu powołane są specjalne działy utrzymania klienta, których zadaniem jest nakłonienie nas do pozostawienia produktu bankowego, których próbujemy zamknąć. Oczywiście nie mogą nam odmówić wypowiedzenia umowy, ale mogą nam oferować dodatkowe profity w zamian za pozostanie klientem.

Jeśli składamy dyspozycję w oddziale banku to już na miejscu pracownik banku może zapytać nas o powód decyzji i spróbować nakłonić nas do zmiany zdania np. poprzez zwolnienie z ewentualnych opłat, jeśli takowe są na pewien okres czasu. Jeśli umowę chcemy rozwiązać zdalnie np. przez internet to w ciąg kilku dni od złożenia takiej dyspozycji może do nas zadzwonić pracownik bank, aby zachęcić do pozostawienia sobie konta, lokaty, czy innego produktu finansowego.


Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Grupa-fb-Gielda-Promocji.jpg

Chcesz być na bieżąco z promocjami bankowymi? Dołącz do -> naszej grupy na Facebooku <-, a wtedy żadna fajna oferta Ci nie ucieknie!


Nie przegap

Czytaj więcej

Komentarze (0)

Konto Przekorzystne
Konto Przekorzystne
Premia

300 zł + 7%

Karencja

Klienci, którzy nie posiadali konta w Banku Pekao od 01.04.2022.

od 01.04.2022

Warunki
  • 150 zł za otwarcie Konta Przekorzystnego z kartą i zapewnienie min. 1000 zł wpływów;
  • 150 zł za min. 5 transakcji bezgotówkowych kartą debetową do konta w każdym z 3 miesięcy po otwarciu konta.

(szczegóły)

150 zł + 150 zł

Poziom trudności

Bardzo łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część