Zgodnie z informacjami banku oszuści podszywają się pod niego w kolejnej próbie wyłudzenia danych klientów. Mogą oni otrzymać fałszywe wiadomości SMS, które wzywają ich do konkretnego działania. Jest nim kliknięcie w zawarty w wiadomości link, rzekomo w celu odnowienia swojego dostępu do bankowości internetowej. W rzeczywistości za jego pomocą przestępcy dążą do przejęcia dostępu nad rachunkiem bankowym klienta.
Poniżej zamieszczony przez bank screen tego typu wiadomości.
Źródło grafiki: Santander Bank Polska
Santander Bank Polska apeluje, by pod żadnym pozorem nie klikać w podejrzane linki, które są zawarte w tego typu wiadomościach. Przypomina także, że bank nigdy nie wysyła do swoich klientów linków w wiadomościach SMS. Nie prosi ich również o dane logowania do systemów bankowości internetowej oraz dane ich kart do konta.
Bank zwraca uwagę na to, że fałszywą wiadomość często charakteryzuje używanie znaków spoza polskiego alfabetu. Zazwyczaj zawierają one informacje o wygasającej bankowości internetowej, możliwości utraty dostępu do konta, czy konieczności aktualizacji bankowej aplikacji.
Każde podejrzane działania można zgłaszać na adres mailowy: [email protected]. Bank zachęca do tego typu działań w celu ograniczenia skuteczności cyberprzestępców.
1300 zł +4%
Osoby nieposiadające konta osobistego w Santander Banku Polska od co najmniej 01.01.2023.
Od 01.01.2023
1300 zł
Łatwy