Coraz większa ilość oszustw i prób wyłudzeń danych użytkowników bankowości elektronicznej skłania banki do podejmowania konkretnych działań, by im zapobiegać. W związku z tym PKO BP już kilka dni temu opublikował na swoich kanałach w mediach społecznościowych komunikat, w którym opisuje konkretne metody działania przestępców. By podszywać się pod pracowników banku, wykorzystują oni fałszywe e-maile.
Instytucja podała przykłady wiadomości, które wysyłają do klientów banku oszuści. Ich tematy to na przykład „Prosimy o potwierdzenie danych w celu utrzymania dostępu do usług REF: xxxxx” lub „Potwierdzenie przelewu”. Zwiększeniu wiarygodności ma służyć użycie sfałszowanego adresu mailowego, który wskazuje na PKO BP. Nazwa banku jest również umieszczana w nagłówkach wysyłanych maili.
Instytucja podkreśla, że nie jest autorem tego typu wiadomości. Co więcej, ostrzega swoich klientów, by nie klikali w linki w nich zawarte, ani nie otwierali załączonych w nich plików. Takie działanie może w efekcie skutkować utratą dostępu do konta lub zainfekowaniem urządzenia klienta złośliwym oprogramowaniem.
PKO BP zaznacza, że w wiadomościach, które bank wysyła do klientów, nie znajdują się żadne linki. Zróżnicowane metody działania cyberprzestępców sprawiają, że w trosce o bezpieczeństwo swoich środków należy zachować zwiększoną ostrożność.
500 zł
Do promocji przystąpisz, jeśli nie masz konta oszczędnościowo-rozliczeniowego w Banku PKO BP od 01.01.2023 do 30.06.2025.
od 01.01.2023
– 1 raz zaloguj się do aplikacji IKO lub serwisu iPKO
– zapłać min. 1 raz kartą do konta lub BLIKIEM
Możesz otrzymać zwrot 5% wartości transakcji opłaconych kartą lub BLIKIEM w danym miesiącu kalendarzowym (do 50 zł miesięcznie).
10x50 zł
Łatwy