Bank apeluje, by kod BLIK klienci traktowali tak samo jak swoją gotówkę i kartę. Nie można przekazywać go nieznanym osobom. Zawsze należy sprawdzić autentyczność prośby o jego podanie, np. przez telefon do znajomego, który rzekomo poprosił o kod. Autorem takiej prośby nigdy nie będzie bank.
By wymusić podanie kodu BLIK, oszuści oprócz bliskiej osoby, mogą próbować podszyć się pod policjanta lub pracownika banku. W przypadku odebrania telefonu od osoby, która nakłania do przekazania kodu pod pretekstem ochrony rzekomo zagrożonych na koncie pieniędzy, prawdopodobnie jest to oszustwo. Kodu BLIK nie należy również podawać stronie transakcji podczas rozmowy na portalu ogłoszeniowym.
PKO BP podkreśla również, że szczególną uwagę należy również zachować, wykonując własne transakcje. Płacąc za pomocą BLIK w sklepie online, terminalu płatniczym lub podczas korzystania z bankomatu, należy wpisywać kod samodzielnie. Zatwierdzając powiadomienie autoryzacyjne, należy za każdym razem sprawdzać jego treść. Uwagę należy zwrócić zwłaszcza na kwotę i rodzaj operacji oraz numer konta lub telefonu do przelewu.
500 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Banku PKO BP przynajmniej od 01.01.2023.
Od 01.01.2023
Do 500 zł zwrotu
Łatwy