Bank Pocztowy odnotował w 2023 roku zysk netto w wysokości 223,8 mln zł. Jest to wynik o ponad 113% wyższy niż osiągnięty za rok 2022. Jednocześnie stanowi to najwyższy zysk w kilkudziesięcioletniej historii instytucji.
Jako ważną przyczynę tego stanu podano wysoki poziom stóp procentowych. Przyczynił się do tego również wzrost liczby klientów, a także wielkości portfela kredytowego banku.
“W 2023 r. Bank Pocztowy pozyskał 30,4 tys. nowych klientów detalicznych, a na koniec grudnia 2023 r. z usług banku korzystało 701,8 tys. klientów indywidualnych oraz 27,6 tys. klientów instytucjonalnych” – podał bank w specjalnym komunikacie.
Łączna sprzedaż kredytów klientom indywidualnym wzrosła o 14,6% w stosunku rocznym i wyniosła 655,3 mln zł. Saldo kapitału klientów detalicznych wyniosło 3,1 mld zł.
W najbliższym okresie bank ma zamiar skoncentrować się na wprowadzeniu strategii rozwojowej na lata 2023-2026. Zakłada ona osiągnięcie w każdym z kolejnych lat zysku na poziomie co najmniej 100 mln zł. Ma to umożliwić wzrost kapitałów własnych banku do poziomu 1,2 mld zł zakładanego na koniec 2026 roku.
Model funkcjonowania Banku Pocztowego opiera się na partnerstwie z Pocztą Polską. Przedsiębiorstwo jest głównym akcjonariuszem banku — posiada w nim 75% udziałów. Pozostała część należy do PKO BP.
4,75%
1 000-200 000 zł
3 miesiące
nowe środki