Jak wskazują autorzy badania, aż 87 proc. respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że ich bank to instytucja nowoczesna i cyfrowa. Odmiennego zdania jest zaledwie 8 proc. ankietowanych klientów. Co ciekawe, zaawansowanie technologiczne i nowoczesność banku najlepiej oceniają osoby starsze.
Najlepszy wynik osiągnięto w grupie wiekowej 50 lat (92 proc. pozytywnych ocen) oraz 60 lat (89 proc.). W pozostałych grupach pozytywne oceny również pozostają w znaczącej większości – odczyty wynoszą od 83 do 84 proc.
Okazuje się, że większość bankowych klientów korzysta już z funkcji biometrii. 58 proc. badanych wskazało, że wykorzystuje w bankowości swój odcisk palca, bądź skanowanie twarzy. Spośród nich 27 proc. ankietowanych używa tej funkcji do logowania. Z kolei 6 proc. badanych robi to do zatwierdzania płatności. W wielu przypadkach biometria jest używana do obu tych czynności (25 proc.).
Z rozwiązań biometrycznych nie korzysta z kolei 35 proc. klientów banków. Wśród entuzjastów tego typu funkcjonalności najczęściej znajdują się ludzie młodzi. W grupie wiekowej klientów od 18 do 29 lat aż 71 proc. z nich korzysta w bankowości z rozwiązań biometrycznych.
Badanie na zlecenie Santander Consumer Banku zrealizował Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS). Zostało ono przeprowadzone w dniach 9-18 sierpnia 2025 roku na grupie 1000 dorosłych Polaków.
6,4% +300 zł
Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.08.2023.
od 31.08.2023
6,4% +300 zł
Łatwy