Infolinie to miejsce, w których klient często próbuje uzyskać dodatkowe informacje dotyczące wykupionej przez siebie usługi. Są nimi na przykład numer lotu, zmiana jego terminu, czy szczegóły dotyczące rezerwacji w przypadku biur podróży. Prezes UOKiK sprawdził, w jaki sposób te rozwiązania funkcjonują w praktyce.
Tomasz Chróstny podkreślił, że przedsiębiorcy nie mogą pobierać za połączenia z infolinią w sprawie zawartej już umowy wyższej opłaty niż za zwykłe połączenie głosowe, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług telekomunikacyjnych, z którego korzysta konsument. Ten zakaz dotyczy również przewoźników osób.
Dodatkowo znalezienie kontaktu na infolinie nie powinno być dla konsumenta uciążliwe. Równie czytelna powinna być informacja o koszcie takiego połączenia. Kluczowe jest, by połączenie z numerem udostępnionym przez przedsiębiorcę nie kosztowało więcej niż zwykłe połączenie. Przedsiębiorca może też udostępnić numer całkowicie bezpłatnie.
Działania UOKiK objęły między innymi spółkę WizzAir. Ustalono, że udostępniała ona infolinię ogólną, za którą pobierała ustaloną przez siebie opłatę. Po interwencji jest już ona zgodna z taryfą operatora danego klienta. Wizz Air zwrócił konsumentom niesłusznie pobrane opłaty w formie środków WIZZ o wartości 150 proc. poniesionej opłaty.
1260 zł
Osoby nieposiadające konta osobistego w Santander Banku Polska od co najmniej 01.06.2023.
Od 01.06.2023
do 1260 zł
Łatwy