Konkurs Złote Spinacze jest wydarzeniem, które w przestrzeni publicznej jest obecne od ponad dwudziestu lat. Ideą konkursu jest nagrodzenie najciekawszych, najbardziej innowacyjnych oraz profesjonalnie zrealizowanych projektów z zakresu public relations. W skład jury, które ocenia zgłoszone inicjatywy, wchodzą przedstawiciele biznesu, organizacji pozarządowych, praktycy i eksperci PR, mediów oraz środowisk akademickich. W tegorocznej edycji nagroda srebrnego spinacza została przyznana VeloBankowi.
Instytucja otrzymała ją za kampanię walentynkową Świat Bardziej Love. Bank oparł ją na wynikach badań dotyczących preferencji Polaków w kwestii świętowania walentynek. Ten temat wykorzystano do promowania Lokaty Walentynkowej oraz Ubezpieczenia Start w Życie w kontekście dbania o najbliższych i doceniania ich oraz samych siebie.
„Naszą kampanię zaczęliśmy od badań, jak Polacy podchodzą do Walentynek. Okazało się, że to coraz bardziej zróżnicowane święto, które traktujemy jako okazję do dbania o siebie i ważnych dla nas osób. Zachwyceni takimi wynikami opowiedzieliśmy o tym fenomenie w ponad 200 publikacjach i akcjach komunikacyjnych, które dotarły do ponad 7 mln odbiorców. Działaliśmy w prasie, telewizji i social mediach, ale dotarliśmy też bezpośrednio do naszych klientów. Tych, którzy odwiedzali nasze oddziały i doradców – częstowaliśmy walentynkowymi słodkościami, a do tych, którzy wolą naszą bankowość mobilną – pisaliśmy z życzeniami, wykorzystując CRM oparty na hiperpersonalizacji. Pamiętaliśmy również o naszych pracownikach – zachęciliśmy ich do wysyłania sobie nawzajem doceniających walentynek” – mówi Katarzyna Meissner, Dyrektor Zarządzająca VeloBanku, odpowiedzialna za komunikację i marketing.
Ważnym elementem działań marketingowych była zamiana bankowego logo na czas kampanii. Zmianę wykonano, wykorzystując zapis „love” zamiast „velo” i kolorując logo na czerwono.
„Całą kampanią udowodniliśmy, że marka finansowa może być love brandem, skutecznie inicjując pozytywną zmianę nawyków i wspierając biznes – cele biznesowe przekroczyliśmy o 40%. A to wszystko zrobiliśmy własnymi siłami, w pełni wewnętrznie, bo tak właśnie działa VeloTeam – na pełnym zaangażowaniu i maksymalnie kreatywnie” – podsumowuje Katarzyna Meissner.
650 zł +6,5%
Dla nowych klientów banku. nieposiadających konta w Velo Banku(Getin Banku) od przynajmniej 31.12.2022.
od 31.12.2022
600 zł + 50 zł
Łatwy