zgarnijpremie.pl » Wiadomości » Badanie „Postawy ekologiczne Polaków”. Wymagania klientów wobec banków

Badanie "Postawy ekologiczne Polaków". Wymagania klientów wobec banków

6 listopada 2024 Komentarze ok. 2 minut czytania Oceń!
Oceń:
Maciej Korneluk
Humanista z serca, ekonomista z rozsądku. Pasję do promocji bankowych i ich …
[email protected]

Badanie „Postawy ekologiczne Polaków” przeprowadzone na zlecenie Banku Millennium daje odpowiedź na oczekiwania klientów względem banków w kwestii ekologii. Okazuje się, że są one coraz powszechniejsze.

„Postawy ekologiczne Polaków”

Badanie „Postawy ekologiczne Polaków” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Banku Millennium. Respondenci odpowiadali w nim na pytania dotyczące roli i zadań banków w zielonej transformacji. W ramach badania przepytano reprezentatywną grupę 1000 osób.

Wyniki badania

Okazuje się, że bankowi klienci mają coraz większe oczekiwania wobec banków w zakresie ochrony środowiska naturalnego. Aż 71% badanych uważa, że w tym celu powinny one zachęcać do korzystania z aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. 70% respondentów wskazało, że dobrym pomysłem byłoby również korzystanie z elektronicznej wersji dokumentów. Tego typu działania są prowadzone przez Bank Millennium.

„Dla większości naszych klientów aplikacja mobilna jest podstawowym kanałem kontaktu z bankiem. Już 2,8 mln naszych klientów aktywnie korzysta z kanałów cyfrowych, z czego 2,6 mln to właśnie użytkownicy aplikacji. W aplikacji mogą wnioskować o bankowe produkty, zlecać płatności, płacić za zakupy, kupować bilety i karty podarunkowe czy nawet składać wnioski urzędowe. Cały czas rozwijamy rozwiązania mobilne i widzimy, że takie podejście nie tylko odpowiada na codzienne potrzeby naszych klientów, ale pozwala znacząco ograniczyć zużycie papieru. Już 84 proc. pożyczek udzielamy online, w kanałach cyfrowych klienci zakładają 95 proc. lokat. Prawie połowa kont bieżących jest otwierana zdalnie bez potrzeby drukowania umowy. Wszystkie dokumenty klienci znajdą w aplikacji. Co ważne, łączymy rozwiązania mobilne z tradycyjnymi. Jeśli klient ma wątpliwości, na przykład gdy wypełnia wniosek o pożyczkę, może szybko uzyskać wsparcie naszych konsultantów. Klienci mogą też potwierdzać w aplikacji część transakcji zlecanych w placówkach oraz podpisywać zdalnie dokumenty” — powiedziała Halina Karpińska, dyrektorka Departamentu Bankowości Elektronicznej.

Ekologia ma się opłacać

Klienci oczekują również preferencyjnych warunków kredytów dla klientów, którzy zbudowali ekologiczne domy lub zmodernizowali starsze (wskazało tak 69% badanych). Według nich banki powinny też wspierać w ten sposób ekologiczne biznesy i inwestycje (76% badanych).

Co ciekawe, bycie ekologicznym może opłacać się również bankom. Co drugi respondent zadeklarował, że przeniósłby swoje główne konto do banku, który wyróżniałby się pod kątem dbania o środowisko naturalne.

Źródło grafiki: Bank Millennium


Czytaj więcej

TAG:

Komentarze (0)

Konto Millennium 360º
Konto Millennium 360º
Premia

650 zł + 6,25%

Karencja

Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.

Od 01.01.2021

Warunki
  • 250 zł za otwarcie konta, logowanie do aplikacji mobilnej, zapewnienie w ciągu 10 dni od otwarcia konta min. 1000 zł wpływu i jedną płatność kartą/BLIK;
  • 250 zł za zalogowanie się do aplikacji oraz wydanie kartą/BLIK min 500 zł, min. jedno logowanie do aplikacji mobilnej i zapewnienie min. 1000 zł wpływów w każdym z 5 miesięcy ;
  • 150 zł za zapewnienie min. 1000 zł wpływów pochodzących z wynagrodzenia, renty, emerytur przynajmniej w 2 z 3 miesięcy.

(czytaj więcej)

250 zł/250 zł/150 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część