Aby złożyć dyspozycję zamknięcia konta bankowego prowadzonego w Banku Millennium mamy do dyspozycji aż 4 metody:
Zamykając konto bankowe w Banku Millennium należy pamiętać o trwającym 30 dni okresie wypowiedzenia. Moment, od którego liczony jest ten okres to złożenie dyspozycji zamknięcia konta, niezależnie od formy (listownie, telefonicznie, osobiście, czy elektronicznie). Przez cały okres wypowiedzenia rachunek funkcjonuje tak samo, aby możliwe było wykonywanie operacji. Okresy wypowiedzenia umowy w polskich banków zwykle standardowo wynoszą 30 dni. Sytuacją, w której nie obowiązuje ten okres i konto można zamknąć ze skutkiem natychmiastowym jest zmiana warunków korzystania z rachunków lub najczęściej po porostu Tabeli Opłat i Prowizji. Wówczas nie zgadzając się ze zmianami w cenniku możemy szybko zamknąć konto do momentu, w którym zmiany cennika wejdą w życie. Po tej dacie będzie obowiązywał standardowy okres wypowiedzenia.
Rezygnując z konta w Millennium warto zrezygnować również z karty debetowej, jeśli była do niego wydana. W przeciwieństwie do samego rachunku, którego prowadzenie jest bezwarunkowo darmowe za posiadanie karty pobierana jest miesięczna opłata w wysokości 11 zł lub 5 zł dla osób do 26 roku życia. Aby jej uniknąć należy w ciągu okresu rozliczeniowego (w miesiącu) wykonać min. 5 płatności kartą lub BLIKIEM w (w przypadku osób do 26 roku życia wystarczy 1 transakcja). Jeśli w miesiącu złożenia wypowiedzenia umowy o konto spełniliśmy warunek uniknięcia opłaty za kartę to możemy samodzielnie zrezygnować z niej zastrzegając ją samodzielnie w bankowości elektronicznej, w oddziale banku lub na infolinii. Jeśli tego nie zrobiliśmy to mamy 2 możliwości:
A) w trakcie trwania okresu wypowiedzenia spełnić warunek wykonując transakcje kartą lub BLIKIEM;
B) pozostawić na rachunku kwotę, która pokryje należną opłatę.
Jeśli na zamykanym rachunku posiadamy jakieś środki to w trakcie trwania okresu wypowiedzenia powinniśmy wytransferować pieniądze na inne konto lub wypłacić np. w bankomacie. Jeśli tego nie zrobimy to alternatywnie możemy wskazać bankowi numer rachunku, na który po upływie okresu wypowiedzenia Millennium przeleje pozostałe środki.
Pamiętajmy, że bank nie pozwoli nam zamknąć zadłużone konto. Jeśli na rachunku z jakiegoś powodu widnieje saldo ujemne to przed złożeniem wniosku o zamknięcie konta należy uregulować wszelkie zobowiązania.
Naturalnie przed rozwiązaniem umowy o prowadzenie rachunku bankowego wcześniej warto zrezygnować z karty płatniczej wydanej do konta Millennium, jeśli takową posiadaliśmy. Można to zrobić samodzielnie z poziomu aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej.
Wystarczy po zalogowaniu odszukać ustawienia karty i wybrać dyspozycję „zastrzeż kartę”. Od tej pory karta będzie nieczynna i nie będzie za nią naliczana opłata w kolejnych okresach rozliczeniowych.
Z karty debetowej do konta w Millennium możemy zrezygnować poprzez zastrzeżenie jej na jeden z trzech sposobów:
Dla przypomnienia opcja zablokuj kartę jest tylko czasowym dezaktywowaniem karty np. na wypadek jej tymczasowego zagubienia. Sama blokada karty nie zwalnia również z naliczania opłat. Blokada karty ma też charakter tymczasowy. W wielu bankach po upłynięciu 30 dni od blokady karty bank dezaktywuje ją uznając, że została zgubiona bezpowrotnie i automatycznie wysyła do nas nową kartę.
Jeśli preferujemy kontakt telefoniczny to zamknięcie konta Millennium możemy zlecić dzwoniąc na infolinię banku pod numer (+48) 519 284 040 lub (+48) 22 598 40 40 lub 801 331 331. Po potwierdzeniu naszej tożsamości pracownik banku przyjmie naszą dyspozycję rozwiązania umowy przez telefon.
Zamknięcie konta osobistego Banku Millennium bez wychodzenia z domu, podczas rozmowy z konsultantem jest wygodniejsze niż wycieczka do placówki banku. Telefoniczne zamknięcie konta jest równie skuteczne, jak zamknięcie stacjonarne. Jeśli mamy inne produkty bankowe, z których nie będziemy już korzystali to również możemy z nich zrezygnować w trakcie jednej rozmowy. Wraz z rezygnacją z narzędzi finansowych Millennium pamiętajmy o zleceniu zamknięcia konta w bankowości elektronicznej oraz o wycofaniu udzielonych wcześniej zgód na kontakt marketingowy.
Jedną z najpewniejszych metod, aby zlikwidować konto Millennium i którą osobiście preferuję jest wizyta w placówce Banku Millennium. Może to być zarówno odział główny Millennium, jak i placówka partnerska. Aby wyszukać lokalizację najbliższej placówki warto skorzystać z wyszukiwarki wyposażonej w wygodną mapę TUTAJ.
Wybierając się do oddziału, aby zamknąć konto w Millennium warto się do tego przygotować, aby proces zamknięcia konta bankowego przebiegł, jak najsprawniej. W tym celu należy:
Choć sporo czynności zlecanych w oddziale banku jest odpłatnych to obecnie nie obowiązuje żadna opłata za zamknięcie konta Millennium.
Zamknięcie rachunku osobistego Banku Millennium jest również możliwe drogą korespondencyjną. Rezygnowanie z kont osobistych poprzez list nie jest najczęściej wybieraną metodą, ale wciąż dostępną w niemal wszystkich bankach. Aby zamknąć konto listownie należy naturalnie przygotować stosowne pismo i nadać je listem (koniecznie poleconym z potwierdzeniem doręczenia). Taki list powinien zawierać następujące informacje:
Tak przygotowany list należy opatrzyć własnoręcznym podpisem zgodnym ze wzorem swojego podpisu złożonym w placówce banku. List należy wysłać na adres:
Bank Millennium SA
ul. Stanisława Żaryna 2A
02-593 Warszawa
Procedura zamknięcia konta millennium samodzielnie przez internet jest bardzo prosta. Oczywiście, aby zamknięcie online było możliwe musimy mieć dostęp do bankowości elektronicznej. Aby zamknąć konto osobiste online trzeba zalogować się na konto w Millenecie. Poniżej znajduje się instrukcja samodzielnego zamknięcia konta krok po kroku:
KROK 1
Logujemy się do konta w Millenecie, czyli bankowości internetowej Banku Millennium. Klikamy w imię i nazwisko i z rozwiniętego menu wybieramy wnioski i umowy.
KROK 2
Z listy posiadanych kont wybieramy te, które chcielibyśmy zamknąć i przechodzimy dalej. W praktyce Konto Millennium 360 otwierane jest wraz z kontem oszczędnościowym Profit. Możemy zamknąć samo konto oszczędnościowe. Konto osobiste potrzebne jest do posiadania konta oszczędnościowego, a więc rezygnując z niego zamykamy również rachunek oszczędnościowy.
KROK 3
Kolejnym kroku podajemy swoje dane, wskazujemy numer rachunku do przelania środków pozostałych na koncie Millennium oraz wskazujemy przyczynę decyzji o zamknięciu rachunku.
Wiele osób obawia się korzystania z promocji kont osobistych z obawy, że nie będą mogły zrezygnować z konta otwartego w ramach promocji bankowej bez ponoszenia konsekwencji. Nie jest to oczywiście prawdą. Bank Millennium często oferuje swoje podstawowe konto osobiste Millennium 360 w atrakcyjnych promocjach, w których za spełnienie wskazanych warunków można odebrać do kilkuset złotych w gotówce.
Po przetestowaniu możliwości konta oraz odebraniu premii nic nie stoi na przeszkodzie, aby złożyć dyspozycję zamknięcia rachunku bankowego wraz z kartą płatniczą na jeden z dostępnych sposobów. Jedyną wartą uwagi kwestią przy zamykaniu konta osobistego Banku Millennium otwartego w promocji jest odczekanie do odebrania ostatniej części nagrody. Jeśli wypowiemy umowę o rachunek przed jej skompletowaniem w całości to bank odmówi nam jej wydania.
Konto oszczędnościowe Profit Banku Millennium nie występuje samodzielnie. Oznacza to, że z ofert można skorzystać jedynie posiadając konto osobiste Millennium. Jeśli nie jest nam potrzebne, a chcemy korzystać jedynie z rachunku rozliczeniowego to możemy zrezygnować z rachunku oszczędnościowego. Sposoby na zamknięcie konta oszczędnościowego są te same, co dla konta osobistego.
1200 zł +4%
Osoby nieposiadające konta osobistego w Santander Banku Polska od co najmniej 01.11.2022.
Od 01.11.2022
1200 zł
Łatwy