Zarówno Vectra, jak i Multimedia Polska oferują dla swoich klientów kilka rodzajów rabatów. Decydując się na elektroniczną fakturę, wyrażając zgody marketingowe czy też zobowiązując się do terminowego regulowania płatności, klient otrzymuje zniżkę w wysokości około 5 zł za każdą z tych czynności. Zdaniem UOKiK sposób prezentacji ceny z rabatami może wprowadzać w błąd klientów. Jest ona bowiem przedstawiana jak cena standardowa. W efekcie klient może nie mieć świadomości, że nieprzestrzeganie któregokolwiek z powyższych warunków będzie się wiązać z wyższą miesięczną opłatą.
„Konsumenci powinni już w przekazie marketingowym lub na początku telefonicznej rozmowy sprzedażowej otrzymywać jasną i czytelną informację o tym, ile zapłacą za usługę i jakie są ewentualne warunki tej ceny. Jeśli przedsiębiorcy podają cenę uwzględniającą rabat, powinni to jasno komunikować poprzez wskazanie także rodzaju rabatu i jego wysokości” – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Według UOKiK utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie może mieć charakter kary umownej. Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, tego typu sankcje związane są jedynie ze zobowiązaniami niepieniężnymi. Dodatkowo oprócz cofnięcia rabatu operatorzy mogą także naliczać odsetki za nieterminowe płatności. To w ocenie prezesa UOKiK może naruszać zbiorowe interesy konsumentów.
W przypadku potwierdzenia się zarzutów obu spółkom grozi kara w maksymalnej wysokości 10% rocznego obrotu.
300 zł + 7%
Klienci, którzy nie posiadali konta w Banku Pekao od 01.04.2022.
od 01.04.2022
150 zł + 150 zł
Bardzo łatwy