Postępowanie UOKiK wobec spółki Zalando rozpoczęło się w lipcu 2023 roku. Na platformie zakupowej klienci mogą kupić towary nie tylko bezpośrednio od spółki, ale również od partnerów serwisu. Nie byli oni jednak właściwie informowani na ten temat podczas zakupów. W efekcie nie wiedzieli, czy przysługują im wszelkie prawa związane z zakupem dokonanym od przedsiębiorcy. Niejasne było także, do kogo należy kierować ewentualne postępowanie reklamacyjne, czy gdzie dokonać zwrotu towaru. Te obowiązki wynikają wprost z dyrektywy Omnibus.
„Tylko pełne, łatwo dostępne i jasno przedstawione informacje pozwalają podejmować świadome decyzje zakupowe. Dotyczy to szczególnie sprzedaży internetowej. Brak bezpośredniego kontaktu sprawia, że wiele spraw, które w tradycyjnych sklepach załatwiamy intuicyjnie – rozmawiając ze sprzedawcą – w e-commerce może przysparzać szeregu wątpliwości. Konsument, dokonując zakupów przez internet powinien być tak samo bezpieczny jak w tradycyjnym sklepie. Dlatego przywiązujemy tak dużą wagę do pilnowania i egzekwowania przepisów dyrektywy Omnibus” – tłumaczy prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał spółkę Zalando do wprowadzenia właściwych zmian na portalu sprzedażowym. Oprócz tego wszyscy konsumenci, którzy kupili w serwisie Zalando produkty od jego partnerów w okresie od 1 stycznia 2023 r. do dnia wykonania zobowiązania, mają otrzymać voucher o wartości 40 zł. Środki z vouchera będą mogły zostać przeznaczone na zakupy w serwisie bezpośrednio od Zalando. Nie można będzie z nich skorzystać do płatności za produkty partnerów spółki.
Informacje o voucherach mają zostać przekazane klientom poprzez pocztę elektroniczną.
650 zł +6,5%
Dla nowych klientów banku. nieposiadających konta w Velo Banku(Getin Banku) od przynajmniej 31.12.2022.
od 31.12.2022
600 zł + 50 zł
Łatwy