zgarnijpremie.pl » Poradniki » Konta osobiste - poradniki » Z cyklu Listy od Czytelników: Jak (nie) dostać premii?

Z cyklu Listy od Czytelników: Jak (nie) dostać premii?

16 lut 2024 Komentarze ok. 6 minut czytania Oceń!
Oceń:
Wojciech Wojtczak
Wojciech Wojtczak – redaktor portalu Zgarnijpremie.pl. Absolwent Dolnośląskiej Szkoły …
[email protected]

Opisując poszczególne promocje bankowe oraz pisząc poradniki zawsze zwracamy uwagę na konieczność spełniania warunków aktywności. Banki organizujące promocje zarówno na stronach www promocji, jak i w regulaminach dokładnie precyzują, jakie warunki aktywności należy spełnić, kiedy oraz w jaki sposób. Mimo to nie zawsze udaje się spełnić wszystkich warunków, przez co premia może nam przejść koło nosa. Dotyczy to każdego w tym mnie, ponieważ również przytrafiało mi się, że przez niedopatrzenie lub niezrozumienie do końca regulaminu promocji nie otrzymywałem premii.

Spłata zadłużenia nie została zaliczona

Jak się okazuje nie każdemu udało się spełnić warunek płatności w taki sposób, aby bank zakwalifikował go do wypłaty premii. Prawdopodobnie w przykładzie naszego czytelnika bank uznał spłatę zadłużenia w usłudze Klarna, jako transakcję gotówkowa pomiędzy rachunkami, a więc operację wykluczoną z promocji:

„Hej , piszę do was licząc na pomoc, ponieważ wziąłem udział w promocji Raiffeisen banku, jeszcze przed świętami, gdzie można było dostać do 150 zł złotych cashbacku , za otworzenie konta oraz dokonanie płatności ich wirtualna kartą w internecie bądź sklepie stacjonarnym na łączną kwotę 300 zł. Ja dokonałem płatności na 299 zł opłacając Klarne i w Biedronce jakaś drobną sumę aby dopełnić.…..”


Niestety w trakcie trwania promocji uczestnikom ciężko jest skontaktować się z właściwą osobą po stronie banku, która mogłaby potwierdzić poprawność spełnianych przez nas warunków promocji, o czym przekonał się nasz czytelnik:

„……Napisałem do banku Raiffeisen na czacie aby konsultant powiedział mi czy zrobiłem wszystko jak należy, dodam że konsultanci mają wgląd w moje płatności i widzą gdzie zostały wykonane. Odpowiedziano mi wycinkiem z regulaminu i że jeśli wypełniłem to dostanę premie. Uznałem że w takim wypadku jest wszystko okej. Gdy przyszło do wypłaty premii pisałem do nich ponownie aby upewnić się że dostanę pieniądze, kazali mi cierpliwie czekać aż będzie termin wypłaty….”


O tym, czy udało nam się spełnić wszystkie wymagane warunki promocji najczęściej dowiadujemy się dopiero w dniu wypłaty premii:

„…….Oczywiście nie dostałem wypłaty, gdy napisałem by dowiedzieć się dlaczego, powiedziano mi że nie zrobiłem płatności. Napisałem im że zrobiłem i że chce to zareklamować jako ich niedopatrzenie. Po paru dniach przyszła odpowiedz że transakcja na Klarnie była zabroniona, czytałem wielokrotnie regulamin promocji i nie było tam nic o płatnościach odroczonych, powiedziałem również że pisałem do nich aby się upewnić czy zrobiłem wszystko dobrze, a oni mi z premedytacją nie pomogli. Ich odpowiedź jak zacięta płyta że bardzo im przykro że nie spełniłem warunków. Zapytałem więc o zapis w regulaminie który mówił o tym że nie mogę zrobić tej płatności w aplikacji z Klarną. Odpowiedzieli że było to ujęte w słowach, nie liczą się przelewy między rachunkami,  co jak dla mnie szarego człowieka nie jest rozumiane jako płatność w Klarnie czy Allegro Pay.…..”


W przypadku, gdy nie zgadzamy się z decyzją banku w regulaminie każdej promocji bankowej opisana jest procedura zgłaszania reklamacji. Jeśli wciąż uważamy się pokrzywdzeni to istnieją możliwości zgłoszenia sprawy do Rzecznika Praw Konsumenta (UOKiK) lub Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), która sprawuje nadzór między innymi nad działalnością banków:

„…….Gdy pytałem czy wszystko zrobiłem dobrze, nie pomogli, nie sprostowali ani nie wyjaśnili mimo że posiadali wgląd w moje transakcje. A specjalnie do nich pisałem aby w razie coś, móc zrobić kolejne płatności. A płatność w moim rozumieniu spełniała warunki, ponieważ kartę z ich banku podpiąłem pod Klarne, wykonałem płatność kartą w internecie. Zresztą w aplikacji również ta transakcja widnieje jako płatność kartą. I chciałbym się dowiedzieć od państwa czy ja mogę to gdzieś zgłosić oraz jeśli tak to w jaki sposób i gdzie? Bo czuje się przez nich oszukany. Mam cały zapis z rozmów z nimi w aplikacji. Pozdrawiam serdecznie”.


Widzimy, że bank w tym przypadku odwołuje się do zapisów, które cytowaliśmy wcześniej i reklamacja prawdopodobnie nie zostanie uwzględniona. Mimo że intuicyjnie roszczenia naszego Czytelnika wydają się uzasadnione. Z tego wniosek taki, żeby zapisy o aktywnościach traktować wprost, a w razie wątpliwości pytać w banku lub u nas – postaramy się pomóc. Platformy refinansowe typu „kup teraz, zapłać później” są coraz popularniejsze. Na tym przykładzie widzimy, że spłata zadłużenia w ramach usługi Płatności Odroczonych może nie być brana pod uwagę przy promocjach bankowych.

Wyjątkowo prosta promocja Raiffeisen Digital Banku. Czy na pewno?

Tym razem zgłosił się do nas jeden z czytelników, który brał udział w promocji Konta Osobistego Raiffeisen Digital Banku. Za spełnienie prostych warunków można było liczyć na 150 zł premii. Wystarczyło otworzyć konto wraz z wirtualną kartą płatniczą i do 04 stycznia 2024 wydać nią min. 300 zł za zakupy internetowe lub stacjonarne. Za spełnienie tych warunków bank obiecał wypłacenie 150 zł premii najpóźniej 19 stycznia 2024.

Wydawałoby się, że jest to jedna z prostszych promocji bankowych, jakie kiedykolwiek opisywaliśmy. Tymczasem wątpliwości można było mieć już w kwestii dostępności oferty, ponieważ była ona limitowana do wydania 500 nagród. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że bank nie informował o poziomie wykorzystania limitu.

Zakładając jednak, że zdążyliśmy wykonać aktywność przed wykorzystaniem limitu nagród to kwestią istotną pozostaje sposób wykonania transakcji. W regulaminie można było znaleźć zapis opisujący transakcje „zakazane”:

Następujące rodzaje transakcji zostają wyraźnie wyłączone z niniejszej Promocji i nie zalicza się ich przy obliczaniu minimalnej łącznej wartości transakcji wymaganej do otrzymania Nagrody (zgodnie z definicją poniżej): – Wypłaty gotówki w bankomatach dokonywane przy użyciu wirtualnej karty debetowej lub ręczne wypłaty gotówki w podmiotach oferujących ręczne wypłaty gotówki (np. na stacjach benzynowych, w bankach); – Przelewy dokonywane między rachunkami (przelewy pieniężne); – Transakcje realizowane pomiędzy kartami;……….”.

Jak można było spełnić warunek najpewniej?

Tak się akurat składa, że jeden z naszych redaktorów również brał udział w tej promocji i premię otrzymał. W jego przypadku jednak spełnił on warunek aktywności zasilając rachunek środkami z innego konta i wykonując zakup sprzętu sportowego w sklepie internetowym.

Jeśli chcesz podzielić się z nami swoją historią, napisz do nas na naszych socialach lub na adres ([email protected])


Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Grupa-fb-Gielda-Promocji.jpg

Chcesz być na bieżąco z promocjami bankowymi? Dołącz do -> naszej grupy na Facebooku <-, a wtedy żadna fajna oferta Ci nie ucieknie!


Nie przegap

Czytaj więcej

Komentarze (0)

CitiKonto Citibank
CitiKonto Citibank
Premia

320 zł +7,1% do 50 000 zł

Karencja

Nowy klient, który nie posiada konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku CIti Handlowym od 31.12.2021.

od 31.12.2020

Warunki
  • 20 zł za założenie CitiKonta z wyrażonymi zgodami marketingowymi;
  • 7,1% za wykonanie min. 3 płatności kartą o łącznej wartości min. 300 zł w każdym z 4 miesięcy;
  • 320 zł za zapewnienie min. 2 000 zł wpływów w każdym z 3 miesięcy.

(czytaj więcej)

450 zł

Poziom trudności

Łatwy

Złóż wniosek
Przeczytaj poniżej dalszą część