Zgodnie z raportem, który przygotowali eksperci UCE Research, Hiper-Com Poland i Shopfully ceny podstawowych produktów na świąteczny stół będą w kwietniu 2025 roku droższe średnio o 6-7% niż rok wcześniej. To efekt rosnącej dynamiki cen, którą zaobserwowano już w marcu. Jak się okazuje, będzie ona miała przełożenie również na Wielkanoc 2025 roku.
Autorzy raportu wskazują, że wpływ na to ma szczególnie wzrost cen artykułów tłuszczowych. Samo masło w stosunku rocznym podrożało aż o 30%.
Czynnikiem, który może zrównoważyć poziom świątecznych wydatków, są zazwyczaj promocje, które organizują sieci handlowe. Niestety dla konsumentów, póki co ich liczba jest niższa niż przed rokiem. W pierwszych 20 dniach marca 2025 roku było ich o 13,7% mniej niż rok wcześniej. Eksperci, sugerując się ubiegłorocznymi danymi, liczą jednak na wzrost ich liczby na początku kwietnia.
„Jeżeli ten trend będzie kontynuowany w kwietniu, tj. przed samymi świętami, to szukanie świątecznych towarów w promocjach może być nie lada wyzwaniem. Z tego też można wyciągnąć wniosek, że w tym roku świąteczne zakupy najlepiej będzie robić na 2 tygodnie przed Wielkanocą, kiedy do gry wejdą dyskonty i rozwiąże się worek z promocjami” – podsumowują w raporcie analitycy UCE Research.
400 zł
W promocji może wziąć udział osoba nieposiadająca co najmniej od 01.10.2023 w Citibanku żadnej głównej karty kredytowej.
od 01.10.2023
400 zł premii w podziale na:
200 zł + 200 zł
Bardzo łatwy