Wideoweryfikacja jest coraz powszechniej stosowaną metodą potwierdzenia tożsamości klienta w sektorze bankowym. Ta funkcjonalność pozwala na otwarcie określonych produktów w sposób zdalny w coraz większej ilości banków. Do instytucji, które stosują to rozwiązanie, dołączył także Bank Pocztowy.
„Wideoweryfikacja to powszechnie stosowane na rynku rozwiązanie, które pozwala klientom na zdalne otwieranie rachunków, bez konieczności wizyty w placówce. Proces w naszym Banku przebiega w całości w aplikacji mobilnej Pocztowy i umożliwia założenie konta przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa. Warto podkreślić, że weryfikacja dokumentu tożsamości Klienta odbywa się elektronicznie, tj. z wykorzystaniem aktywnego profilu w aplikacji mObywatel lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną” – tłumaczy Beata Murawska, Naczelnik Wydziału Rachunków w Departamencie Produktów i Doświadczeń Klientów Detalicznych Banku Pocztowego.
Funkcja przeznaczona jest wyłącznie dla nowych klientów Banku Pocztowego. By otworzyć w ten sposób rachunek ROR, należy pobrać aplikację Pocztowy i wybrać w niej opcję „Otwórz konto”. Sam proces wideoweryfikacji polega na nagraniu kilku ruchów przed kamerą telefonu. Wykorzystuje się w nim dowód osobisty z warstwą elektroniczną (wydawany od 4 marca 2019 r.) lub aktywny profil w aplikacji mObywatel.
Nowe rozwiązanie jest dostępne dla użytkowników urządzeń z systemem Android.
Źródło grafiki: Bank Pocztowy
900 zł + 5,5%
Klienci, którzy nie posiadają konta osobistego Banku Millennium od 01.01.2021.
Od 01.01.2021
700 zł +200 zł
Łatwy