IBM Institute for Business Value opublikował prognozy związane z technologiami w globalnym sektorze usług finansowych. Zawarto je w raporcie „2025 Outlook for Banking and Financial Markets”. Wynika z niego, że w przypadku coraz większej ilości banków w strategiach rozwoju kluczowym elementem staje się sztuczna inteligencja.
„Obserwujemy istotną zmianę w podejściu do wdrażania generatywnej sztucznej inteligencji w sektorze bankowym. Instytucje finansowe odchodzą od szeroko zakrojonych eksperymentów na rzecz strategicznych inicjatyw na poziomie całego przedsiębiorstwa,. Koncentrują się na precyzyjnych i ukierunkowanych zastosowaniach tej przełomowej technologii” – podkreśla Shanker Ramamurthy, Global Managing Director Banking & Financial Markets w IBM Consulting.
Zdaniem analityków IBM o sukcesie poszczególnych banków zadecyduje skuteczność wdrożenia nowych modeli biznesowych i procesów operacyjnych. Zarządzający bankami zdają się mieć tego świadomość. 60% prezesów banków uczestniczących w badaniu IBM IBV przyznaje, że akceptacja określonego poziomu ryzyka jest konieczna, aby w pełni wykorzystać potencjał automatyzacji i zwiększyć przewagę rynkową.
Także klienci zdają się być w coraz większym stopniu gotowi na sztuczną inteligencję w bankowości. Ponad 16% z nich zadeklarowało, że jest gotowa do korzystania z w pełni cyfrowego, bezoddziałowego banku. To skłania banki do opracowywania coraz bardziej zaawansowanych funkcji AI w sektorze finansowym.
„W miarę jak banki i inne instytucje finansowe na całym świecie wkraczają w kluczowy okres inwestycji w transformację, nowoczesne technologie oraz rozwój talentów, spodziewamy się, że ich wysiłki będą skupiać się na inicjatywach wykorzystujących generatywną AI do poprawy jakości obsługi klienta, zwiększania efektywności operacyjnej, ograniczania ryzyka oraz modernizacji infrastruktury IT” – podsumowuje Shanker Ramamurthy.
Raport IBM IBV „2025 Outlook for Banking and Financial Markets” został przygotowany na podstawie analiz opinii przedstawicieli kadry zarządzającej sektora finansowego, zachowań klientów banków oraz danych ekonomicznych z ośmiu kluczowych rynków. Chodzi o rynki Stanów Zjednoczonych, Kanady, Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Japonii, Chin, Indii i Japonii. Badanie opisuje również, jakie wnioski mogą wyciągnąć instytucje finansowe i ich partnerzy z obserwowanych trendów.
400 zł +8,6% do 50 tys. zł
Nowy klient, który nie posiada konta osobistego w Nest Banku od przynajmniej 01.01.2021.
01.01.2021
Za otwarcie Nest Konta jako nowy klient z kartą oraz wyrażonymi zgodami marketingowymi i w każdym z 8 miesięcy:
400 zł zwrotu
Łatwy