Tym razem internetowi oszuści w swoich działaniach wykorzystują kampanię mailową. Celem wysyłanych przez nich wiadomości są klienci Banku Pekao. Podszywając się pod tą instytucję, chcą wymusić na klientach podanie danych logowania do bankowości internetowej. Pretekstem do takiego działania ma być rzekoma konieczność akceptacji nowych warunków korzystania z usług bankowych.
Odnośnik zawarty w wiadomości od cyberprzestępców zawiera link do strony imitującej serwis internetowy Pekao24. Podanie na niej danych logowania sprawi, że te znajdą się w posiadaniu przestępców.
Bank Pekao po raz kolejny przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. W przypadku, gdy otrzymana przez klienta wiadomość wzbudza jego wątpliwość, każdorazowo prosi o kontakt z bankową infolinią, by ją zweryfikować. Dodatkowo przed zalogowaniem się do bankowości internetowej zawsze należy sprawdzić poprawność adresu witryny internetowej. Bank przypomina również, że system logowania nigdy nie prosi o podanie całego hasła, a jedynie jego poszczególnych znaków.
W przypadku podejrzenia padnięcia ofiarą oszustwa należy natychmiastowo dokonać zastrzeżenia kart płatniczych i zablokowania dostępu do bankowości internetowej. Oszustwo należy również dodatkowo zgłosić na infolinii banku oraz policji lub prokuraturze.
Pełna treść komunikatu jest dostępna na stronie internetowej Banku Pekao.
300 zł + 7%
Klienci, którzy nie posiadali konta w Banku Pekao od 01.07.2022.
od 01.07.2022
150 zł + 150 zł
Bardzo łatwy